تفاهم‌نامۀ همکاری میان دانشگاه علامه و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به امضا رسید

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۸۱۷ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۲۹۰۳
در راستای گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی؛ تفاهم‌نامۀ همکاری میان دانشگاه علامه‌طباطبائی و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به امضا رسید.
تفاهم‌نامۀ همکاری میان دانشگاه علامه و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به امضا رسید

به گزارش روابط عمومی، به نقل از عطنا، این نشست با حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، غلامرضا ذکیانی، سرپرست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، حمیدرضا علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه، علی خورسندی طاسکوه، مدیر امور پژوهشی دانشگاه و سید حسین موسویان، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی موسسه پژوهشی حکت و فلسفه ایران برگزار شد.

سلیمی در این نشست ضمن اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه های مشترک میان این دو نهاد با حضور اندیشمندان و صاحب نظران برجسته، گفت: امیدوارم دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران بتواند آثار فاخری که در زمینۀ علم فلسفه وجود دارد و مبدا تفکر هم هستند را ترجمه و منتشر کند.

او ادامه داد: در این زمینه ما برای آغاز می توانیم آثار دو یا سه متفکر بزرگ را ترجمه و نشر دهیم. حتی می شود آثار متفکران امروزی کمتر شناخته شده را هم نشر داد. رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: انجام این کار نه تنها باعث ایجاد یک سرمایۀ اقتصادی خواهد بود، بلکه نوعی سرمایۀ معنوی برای هر دو نهاد را هم در پی خواهد داشت.

سلیمی اظهار کرد: به نظر بنده از علم فلسفه هم می توانیم این موضوع را شروع کنیم و در زمینه های فلسفۀ حقوق، فلسفۀ علوم اجتماعی، فلسفۀ روانشناسی و… هم می شود، کار را انجام داد. وی در پایان گفت: پیشنهاد دیگر در زمینۀ راه اندازی «مدرسه های تابستانه» و ایجاد رشته های مشترک درسی است که در صورت اجرایی شدن حتماً مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، از جمله مواردی که در تفاهم نامه میان دانشگاه علامه طباطبائی و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ذکر شده است می توان به اجرای طرح های پژوهشی مشترک(کاربردی و نظری) و تبادل طرح های تحقیقاتی و پژوهشی، همکاری در انتشار مجله های علمی-پژوهشی مشترک، همکاری در دعوت از اندیشمندان و شخصیت های علمی-فرهنگی دیگر کشورها و نیز حضور اعضای هیئت علمی و محققان هر دو طرف در مجامع علمی جهانی به طور مشترک، همکاری در زمینۀ برگزاری دوره های آموزشی مشترک برای دانشجویان ایرانی و بین المللی، چاپ و طبع کتاب ها، نشریات و اوراق با استفاده از ظرفیت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی، حمایت از پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه های مرتبط با فعالیت ها و رسالت های کاری هر دو طرف و… اشاره کرد.


نظر شما :