حضور دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره معرفی فرهنگ در دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۸۰۷ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۷۷۶
دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره‌ای با موضوع معرفی فرهنگ کشورهای مختلف در دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو شرکت نمودند و به معرفی فرهنگ، آثار ملی، جاذبه‌ها و آداب ایرانی برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه پرداختند.
حضور دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره معرفی فرهنگ در دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو

در این همایش، به دانشجویان هر کشور یک میز برای نمایش محصولات فرهنگی اختصاص داده شد. علاوه ‌بر آن، در یک سالن کنفرانس، نمایندگان هر کشور ۱۰ دقیقه به ارائه‌ی توضیحاتی به زبان روسی درباره‌ی آثار ملی و عناصر فرهنگی سرزمین خود می‌پرداختند. دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی نیز در کنار نماینده‌هایی از کشورهای گرجستان، چین، اسپانیا، مغولستان و چند کشور دیگر به معرفی برخی عناصر فرهنگی ایران پرداختند. در این مراسم، حسین نوعی ‌باهوش، مطالبی در مورد سیاست و جاذبه‌های گردشگری ایران به زبان روسی ارائه داد و در بخش جشنواره‌ی غذا دانشجویان به معرفی غذاهایی مثل میرزاقاسمی، کوکو سبزی، سالاد شیرازی و شربت سکنجبین پرداخت. 

لازم به ذکر است، درترم جاری ده دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی برای شرکت در دو دوره مشترک کارشناسی ارشد زبان‌شناسی و مطالعات منطقه‌ای اوراسیا در حال درس خواندن در دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو هستند و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در برگزاری این برنامه از حمایت مالی و معنوی رایزنی فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه، جناب دکتر سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران در این کشور، بهره‌مند بودند.

 


نظر شما :