رایزنی در خصوص همکاری های مشترک علمی در بازدید سفیر ترکیه از دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۷۷۳ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۲۹۸۴
دکتر دریا اورس سفیر ترکیه در ایران در بازدید از دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی با سرپرست دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دکتر نعمت الله ایران زاده، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دکتر محمد حسن حسن زاده و مدیر گروه زبان و ادبیات ترکی دکتر مهدی رضائی نشست مشترکی برگزار کردند.
رایزنی در خصوص همکاری های مشترک علمی در بازدید سفیر ترکیه از دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بنا بر اعلام مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی در آغاز این نشست که دانشجویان گروه زبان و ادبیات ترکی استانبولی و جمعی از اساتید و دانشجویان سایر رشته‌ها نیز حضور داشتند، دکتر ایران زاده ضمن خوش‌آمد گویی به سفیر ترکیه به تقویت روابط همه‌جانبه بین دو کشور تأکید کرد. او بابیان اینکه دانشگاه‌ها در تعمیق این روابط نقش اساسی دارند، اعلام کرد: دانشگاه علامه طباطبائی حاضر است در راستای توافق‌نامه‌های دوجانبه با دانشگاه‌های ترکیه روابط علمی و فرهنگی و دانشگاهی را تقویت کند. 

در ادامه این نشست سفیر ترکیه دکتر به زبان فارسی از میزبانی ریاست دانشکده ادبیات قدردانی  و خرسندی خود را از حضور در جمع استادان و دانشجویان دانشکده ادبیات اعلام کرد. وی بابیان خاطراتی از دوران دانشجویی خود در ایران ابراز داشت: دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه بیش از این نیاز به تعمیق روابط دوجانبه دارند. سپس دکتر مهدی رضایی مدیر گروه رشته زبان و ادبیات ترکی استانبولی ضمن خوش‌آمد گویی به سفیر ترکیه در ایران به پیوندهای عمیق و دیرین ایرانی‌ها و ترک‌ها اشاره نمود و به ارتباطات تنگاتنگ آنان در هزار سال اخیر با ذکر نمونه‌هایی از دادوستدهای بینا زبانی اشاره کرد. در ادامه دکتر حسن‌زاده مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی با ابراز خوشحالی از حضور دکتر دریا اورس در دانشکده ادبیات به اهمیت فرهنگ و ادبیات در گسترش روابط بین کشورها تأکید کرد.

 پس‌ازآن چند تن از دانشجویان رشته زبان و ادبیات ترکی اشعاری را از شاعران معاصر ترکیه خواندند. در ادامه جلسه سفیر ترکیه به پرسش برخی از دانشجویان در ارتباط با زبان و ادبیات ترکی پاسخ گفت. پس‌ازآن دکتر بهروز بیک بابا عضو هیئت‌علمی گروه زبان و ادبیات ترکی به معرفی چند اثر مشترک که با دانشجویان رشته زبان و ادبیات ترکی گردآوری کرده بودند، پرداخت. در پایان جلسه از این کتاب‌ها رونمایی و نسخه‌ای به سفیر محترم اهدا شد. 

پس‌ازاین جلسه دکتر دریا اورس در دفتر گروه زبان و ادبیات ترکی حضور یافت و با اعضای هیئت‌علمی این گروه دیدار کرد. در این دیدار اعضای گروه زبان و ادبیات ترکی به برخی از کمبودها به‌ویژه کمبود منابع آموزشی و علمی اشاره کردند که جناب سفیر قول تهیه این منابع را داد. سفیر ترکیه سپس به همراه اعضای هیئت‌علمی گروه ترکی در دفتر مدیریت دانشکده با دکتر ایران زاده دیدار کردند. این دیدار که در یک محیط صمیمی و دوستانه برگزار شد دو طرف درباره چگونگی تعمیق روابط دانشگاهی، تبادل استاد، راهکار تائید نشریات ترکی در ایران و موضوعات مختلف گفت‌وگو کردند.


نظر شما :