دکتر احمدوند: ضرورت چابک سازی برای دستیابی به سیاست های نوگرایانه در حوزه معاونت آموزشی

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۷۱۹ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۵۸۳
مراسم بزرگداشت «هفته آموزش» و تقدیر از برگزیدگان بخش های مختلف این حوزه با حضور معاون آموزشی، معاونان آموزشی دانشکده‌ها، کارکنان آموزشی دانشگاه و دانشجویان برگزیده المپیاد و رتبه‌های برترآزمون سراسری 97، یازدهم اردیبهشت‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.
دکتر احمدوند: ضرورت چابک سازی برای دستیابی به سیاست های نوگرایانه در حوزه معاونت آموزشی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر احمدوند معاون آموزشی دانشگاه در این مراسم در سخنانی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های دکتر نعمت الهی در مدت مسئولیت ایشان در معاونت آموزشی و سپاسگزاری از مدیران، کارشناسان و رؤسای آموزش حوزه ستادی و دانشکده‌های دانشگاه، کیفی‌سازی را اصلی‌ترین راهبرد معاونت آموزشی در دوره جدید فعالیت‌ها برشمرد و بیان داشت: کارشناسان آموزش به استناد آیات ۲۵ تا ۲۸ سورۀ طه که می‌فرماید: «رب اشرح لی صدری و یسرلی امری و احلل عقده من لسانی یفقهوا قولی» بر چهار ویژگی پایه تأکید نمایند.

دکتر احمدوند برخورداری از شرح صدر و نگاه فراخ، پذیرش انواع خواسته‌های دانشجویان و استادان دانشگاه را نخستین ویژگی برشمرد و افزود: این خصلت، زمینه موفقیت هر فردی است، چراکه موجب می‌شود تا با حلم و بردباری امور دانشجویان پیگیری شود. او اضافه کرد: آسان‌سازی امور، حقیقت مهمی است که کارشناس آموزش باید با اشراف به بخشنامه‌، آئین‌نامه و قوانین و مقررات سخت و گاه پیچیده آن را با زبان ساده و قابل‌فهم همگان در اختیار دانشجویان جوان قرار ‌دهد تا با آگاهی از مسیر و جهت حرکت خود امور درسی و علمی خویش را پی بگیرند. معاون آموزشی دانشگاه، گفتار بی‌تکلف، بدون پیچیدگی و صریح و آسان را سومین ویژگی برای کارشناسان این حوزه برشمرد و گفت: گاهی پیچیدگی‌های زبانی موجود، ابهام در انتقال معنا را موجب می‌شود. اگر فردی از قدرت حل عقده‌های زبانی و تسهیلگری آن برآید می‌تواند با مخاطبان خود به‌ویژه دانشجویان که قشر فرهیخته اما جوان و احتمالاً کم‌تجربه هستند، به سهولت گفتگو و ارتباط برقرار نماید. او چهارمین ویژگی را  استدلال در بحث و گفتگو بیان داشت و اضافه کرد: مخاطب کارشناسان آموزش یا استادان هستند یا دانشجویان که هر دو گروه اهل تفکر استدلالی و کسانی که جز با استدلال مقنع، قانع نمی‌شوند. لذا کارشناسان باید توان استدلال و گفت‌وگوی خود را بالا برند. به‌جای ارائه مطالب کم محتوا و سطحی، دیدگاه‌های عمیق و استدلال خود را به مخاطبان ارائه دهند و رضایت توأم بافهم را در مخاطبان خود تقویت نمایند.

دکتر احمدوند در ادامه با اشاره به‌ضرورت چابک سازی برای دستیابی به سیاست‌های جدید بیان داشت: باوجود کارشناسان ارزنده‌ای که بخش مهمی از این خصایل چهارگانه رادارند، نیرو و موتور محرکه لازم برای کیفی‌سازی آموزش را در اختیار داریم. اما قدری وزن ستادی اجرایی ما سنگین شده و فرصت تفکر، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی توسعه‌ای را از ما گرفته است. اگر قدری چابک تر باشیم می‌توانیم سیاست‌های جدید و نوگرایانه خود را پیش ببریم.
او تأکید کرد: باید بخشی از وظایفی که دانشکده‌ها به‌خوبی می‌توانند انجام دهند را بسیار دقیق و حساب‌شده، تفویض و بخش سیاست‌گذاری و نظارتی ستاد دانشگاه را تقویت نماییم. ازاین‌رو از همه مدیران این حوزه و دانشکده‌ها می‌خواهم نظرات خود را برای تحقق این سیاست و کیفی سازی و در گام نخست چابک سازی ستاد آموزشی دانشگاه اعلام نمایند تا در یک فرایند تعاملی و گفت‌وگو با استادان صاحب‌نظر برنامه برای کیفی سازی را به‌سرعت تهیه و ارائه دهند.


 در ادامه این مراسم آقایان دکتر غیاثی مدیر تحصیلات تکمیلی و دکتر طاهری مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزش سنجش و نظارت در سخنانی دیدگاه‌های خود را در جهت سیاست جدید معاونت آموزشی ارائه نمودند.
در پایان این مراسم از دانشجویان برگزیده المپیاد و رتبه‌های برتر آزمون سراسر۹۷، کارشناسان نمونه، مدیر و معاون ستادی نمونه، رؤسای برگزیده آموزشی ادارات و برای اولین بار از معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی برتر دانشکده‌ها‌ تقدیر شد.


اسامی برگزیدگان به این شرح است:           
دکتر محمدرضا نیلی احمدآبادی، معاون آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی
زینب حبیب اله زاده، مدیرخدمات آموزشی دانشگاه 
ریتا پایدار، معاون مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه
سعیده اسدی،کارشناس تحصیلات تکمیلی
محمد خسروآبادی،کارشناس تحصیلات تکمیلی
مهدی دل آرا، کارشناس تحصیلات تکمیلی
فاطمه شیاسی، کارشناس اداره آموزش- فارغ التحصیلان
مژگان میرزایی، کارشناس اداره آموزش- فارغ التحصیلان
مریم رضایی، رئیس اداره آموزش- ثبت نام پذیرش
اعظم میرمسیب، کارشناس اداره آموزش- ثبت نام پذیرش
هدیه صوفی، کارشناس مدیریت برنامه ریزی آموزشی
ابوذر قاضی، کارشناس مدیریت برنامه ریزی آموزشی
حمیرا سعادتی، رئیس آموزش دانشکده اقتصاد

جمیله ابوطالبی رئیس آموزش دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی
مهناز خداپرست، رئیس آموزش دانشکده مدیریت و حسابداری
منیژه نیکپور دانشکده ادبیات فارسی وزبان های خارجی
فاطمه مشهدی غلامحسین، دانشکده اقتصاد
عباس نوروزی دانشکده حقوق و علوم سیاسی
حدیث حاتمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
معصومه یعقوبی راد دانشکده علوم اجتماعی
مرضیه زارع دانشکده علوم ارتباطات
کریم قاسمی وند دانشکده مدیریت و حسابداری
آرش بهرامی، دانشکده علوم ریاضی و رایانه
کامران رومیانی،پردیس تحصیلات تکمیلی
محمد ضیغمی باران-علی اوجانی مسئول دفتران و بایگان های ساختمان مرکزی
یونس صحرانورد، کارشناس مرکز تخصصی آزاد و مهارت افزایی


نظر شما :