از سوی دانشگاه علامه همایش بین المللی «مردم و محیط زیست در امتداد راه ابریشم» برگزار شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۶۹۹ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۲۹۴۸
سومین دور همایش‌های بین‌المللی مطالعات راه ابریشم با عنوان«مردم و محیط‌زیست در امتداد راه ابریشمی» با معرفی ظرفیت‌های مناطق مختلف ایران برای مشارکت پروژه راه ابریشم در قاره آسیا، توسط دانشگاه علامه طباطبائی و با مشارکت و میزبانی دانشگاه گیلان صبح امروز در دانشگاه گیلان آغاز به کارکرد.
از سوی دانشگاه علامه همایش بین المللی «مردم و محیط زیست در امتداد راه ابریشم» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این همایش با حضور استادان و اندیشمندان داخلی و خارجی و باهدف معرفی ظرفیت‌های مناطق مختلف ایران برای مشارکت پروژه راه ابریشم در قاره آسیا برگزارشده است. در مراسم افتتاحیه این همایش دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه و دکتر فائز دین‌پرستی رئیس پژوهشکده فرهنگ پژوهی به ارائه سخنرانی پرداختند. در این همایش 5 پنل تخصصی با مشارکت اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد.

احترام به محیط‌زیست در ادبیات باستانی و مدرن منطقه جاده ابریشم، نقش تاریخی حوضه‌های آبی در شکل‌گیری تمدن‌ها، رویه‌های حقوقی و محیط‌زیست در منطقه ابریشم جاده، مدیریت بحران آب و جلوگیری از جنگ‌های آب؛ اقتصاد کشاورزی و همکاری بین منطقه‌ای در منطقه جاده ابریشم، مدیریت بحران آلودگی هوا در منطقه ابریشم جاده، اقتصاد انرژی و آسیب‌های زیست‌محیطی آن، مدیریت بحران انرژی در منطقه جاده ابریشم ، نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری محیط‌زیست، فرهنگ حفاظت در منطقه ابریشم جاده، مدیریت اجتماعی بحران‌های زیست‌محیطی در منطقه جاده ابریشم، بحران‌های زیست‌محیطی و تأثیر آن‌ها بر زندگی اجتماعی انسانی؛ محیط‌زیست پایدار، اقتصاد پایدار از محورهای این همایش است.


نظر شما :