همایش «پول و توسعه» از 13 اردیبهشت ماه در دانشکده اقتصاد برگزار خواهد شد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۶۸۲ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۱۹۲۱
همایشی تخصصی «پول و توسعه» با هدف بررسی و ارائه راهکارهایی در خصوص نقش پول در رشد و توسعه ملی و ضرورت هدایت اعتبار در سیاست پولی با حضور استادان و صاحبنظران این حوزه 14 و 15 اردیبهشت‌ماه در دانشکده اقتصاد برگزار می گردد.
همایش «پول و توسعه» از 13 اردیبهشت ماه در دانشکده اقتصاد برگزار خواهد شد

دکتر علی فرید زاد معاون پژوهشی دانشکده اقتصاد با اعلام این خبر گفت: در سال‌های اخیر نقدینگی از افزایش چشم‌گیری برخوردار بوده است و نظام تولید و بخش واقعی اقتصاد همواره از تنگنای نقدینگی در مضیقه بوده است. او با اشاره به ابهامات و سئوالات موجود در این خصوص گفت: بخشی از سوالات این است که چرا با فوران پول در اقتصاد، بخش واقعی اقتصاد از آن بی‌بهره بوده و در رکودی عمیق به سر می‌برد؟ آیا راهی برای هدایت پول به سمت تولید وجود دارد؟ آیا هدایت اعتبار به سمت بخش واقعی جایگاهی در سیاست پولی دارد؟ و آیا بانک مرکزی نقشی در این جهت دارد یا تنها نقش بانک مرکزی کنترل نقدینگی و هدفگذاری تورم است؟ او با اشاره به اهداف برگزاری این همایش تخصصی اضافه کرد: دانشکده اقتصاد با برگزاری این همایش با حضور استادان و صاحبنظران این حوزه برآن شد تا با هدف پرداختن به پرسش‌های اساسی مطرح شده به بررسی این معضل و ارائه راهکاراهایی در خصوص  بپردازد.

لازم به ذکر است این همایش 13 و 14 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 13:30 الی 20 در محل سالن اجتماعات دانشکده اقتصاد برگزار خواهد شد.


نظر شما :