انتصاب دکتر داود حسین پور به سمت معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه

۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۵۰۱ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۱۱۷۹۷
مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی با حضور رئیس دانشگاه، معاونین و روسای دانشکده‌ها و مدیران حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع 26 فروردین‌ماه در محل اتاق شورای دانشگاه برگزار شد.
انتصاب دکتر داود حسین پور به سمت معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این مراسم دکتر سلیمی رئیس دانشگاه در سخنانی با تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات دکتر ویژه در مدت تصدی مسئولیت معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه گفت: در طول مدت سه سال و نیم مسئولیت ایشان در این حوزه اقدامات بسیار بزرگی  انجام‌شده است و این معاونت با انجام اصلاحات ساختاری از عنوان اداری و مالی به توسعه و مدیریت منابع انسانی تبدیل‌شده  و توسعه را به‌ طور جدی دنبال نموده است. او با اشاره به‌اضافه و ادغام حوزه عمرانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه در ذیل واحدهای این معاونت گفت: چارت تشکیلاتی جدید در این حوزه حاکم شده است و اقدام بسیار جدی در مورد قانونمند و نهادینه کردن و سلامت بیشتر درزمینه های مختلف فعالیت دانشگاه انجام‌شده است.

او با اشاره به اتمام اکثر پروژه‌های عمرانی دانشگاه در طی مسئولیت دکتر ویژه اضافه کرد: اتمام پروژه‌های نیمه کاره دانشگاه، پروژه‌های احداث کتابخانه مرکزی و محوطه‌سازی‌های زیادی در سطح دانشگاه انجام‌شده است که این‌ها در شرایط سختی ومضیقه های مالی از دست افراد بزرگی همچون دکتر ویژه‌ برمی‌آمد. دکتر ویژه در سخت‌ترین شرایط مالی دانشگاه به‌گونه‌ای منابع را اداره کرد که هیچ اختلالی را در این خصوص شاهد نبودیم.

دکتر سلیمی در این خصوص افزود: ایشان در سخت‌ترین شرایط مالی دانشگاه به‌گونه‌ای منابع را اداره کرد که هیچ اختلالی را در این خصوص شاهد نبودیم و این ناشی از روحیه مردانگی، دوستی، همت و بزرگ‌منشی ایشان است. سروسامان دادن به وضعیت نیروی انسانی و منابع انسانی دانشگاه از دیگر اقدامات ایشان بوده است. تنها دانشگاهی هستیم که علیرغم خارج شدن نیروی انسانی در طول سال‌ها، به‌رغم موجودیت‌های جدید شامل  مرکز رشد، مرکز زبان‌آموزی و تأسیس دو دانشکده جدید، نیروی موردنیاز این دانشکده‌ها به نحوی تأمین شد که به تعداد نیروی انسانی دانشگاه اضافه نشود و این‌یکی از نقاط قوت و قابل‌تحسین مدیریت ایشان بوده است. رئیس دانشگاه در ادامه به اقدامات انجام‌شده درزمینه توسعه زیرساخت‌های فناوری در این حوزه اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز اقدامات خوبی انجام‌شده است و تا مدت طولانی می‌تواند گسترش فناوری اطلاعات دانشگاه را پشتیبانی نماید.

او با اشاره به اقدامات حوزه رفاهی افزود: در حوزه خدمات رفاهی نیز اضافه شدن مجموعه رفاهی کیش مهر بدون آنکه فشار مالی زیادی به دانشگاه وارد شود را در این دوره شاهد بودیم و در حال حاضر این مجموعه ارزش‌افزوده زیادی برای دانشگاه داشته است. او اضافه کرد: مهم‌تر از تمام برنامه‌های به اجرا درآمده در این حوزه، نگاه برنامه محور در این مجموعه بود، البته سند برنامه راهبردی دانشگاه در دوره ایشان ویرایش شد و به تصویب هیئت‌امنا رسید و با این سند در تمامی بخش‌های دانشگاه برنامه عملیاتی مدون و مصوبی در اختیار است و بر اساس آن می‌توان مراحل مختلف توسعه دانشگاه را طی نمائیم. او تصریح کرد: موضوع مهم دیگر، سطح گسترده‌ای از قانون مداری و سلامت اداری در دوران ایشان بود. به اذعان تمام نهادهای نظارتی همچون دیوان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نشانه‌ای از تخلف در هیچ‌یک از این حوزه‌ها پیدا نشد و این ناشی از کار بزرگی است که دنبال شده است و امیدواریم همچنان ادامه پیدا کند.

اقدامات در این دوره در عین سلامت و قانون مداری انجام شد

دکتر سلیمی در ادامه سخنانش با تشکر از همراهی و همکاری دکتر ویژه با ایشان آن‌هم در شرایط سخت بودجه‌ای کشور گفت: مواردی که اشاره شد گوشه‌ای از خدمات ایشان بوده است، بنده روزبه‌روز فعالیت ایشان را مرور می‌کنم می‌بینیم که ایشان هرروز دانشگاه را به‌پیش برده‌اند و این اقدامات در عین سلامت و قانون مداری انجام شد. او به وضعیت پروژه‌های دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، پروژه باغ سیب و دانشکده الهیات و معارف اسلامی اشاره و اضافه کرد: این پروژه‌ها نهایی شده است و لازم است به خاطر خدمات و روح مثبتی که دکتر ویژه به شخص بنده و به دانشگاه تزریق کردند و به دلیل نقش تأثیرگذاری که در توسعه دانشگاه داشتند از ایشان تقدیر نمایم.

دکتر سلیمی در ادامه با معرفی دکتر داود حسین پور به‌عنوان معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه گفت: داشتن نگاهی برنامه محور با محدودیت منابع و نیروی انسانی، داشتن تجربه در حوزه کاری و نیز دارا بودن تخصص در حوزه مدیریت و نیز روحیه پیگیری مسائل و منافع دانشگاه از خصایص و ویژگی‌هایی بود که درکنار حسن خلق و رفتار در ایشان یافتم و منجر به انتخاب ایشان برای این مسئولیت شد. او افزود: سلامت نفس و شبکه ارتباطات ایشان به‌گونه‌ای بود که احساس کردم که اگر این زحمت را به دوش ایشان بگذاریم می‌توانند میراث مثبت دوره دکتر ویژه را حفظ نمایند و پیگیری‌هایی که ایشان انجام دادند را در مدت کوتاهی به نتیجه برساند. او در این خصوص اضافه کرد: ایشان با توجه به تجربیات اجرایی و تخصص مرتبط در حوزه مدیریت می‌توانند علیرغم شرایط سخت کشور توسعه دانشگاه را بر اساس برنامه‌های مدون و مصوب پیش برند.

او در پایان سخنانش ضمن تقدیر از دکتر حسین پور به خاطر پذیرش این مسئولیت و همراهی با ایشان گفت: قبول مسئولیت در این شرایط حرکتی ایثارگرانه است و امیدواریم در دوره مدیریت ایشان شاهد رشد شتابان و همدلی بیشتر در دانشگاه باشیم. رئیس دانشگاه تصریح کرد: دوران مدیریت متمرکز تمام‌شده است و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های دانشکده‌ها و در چارچوب قانون شرایط تفویض اختیار به دانشکده‌ها داده شود تا توان عملیاتی روسای دانشکده‌ها بیشتر شود. در ادامه این جلسه دکتر ویژه نیز در سخنانی ضمن تشکر و تقدیر از رئیس دانشگاه و از اعتماد ایشان در بدو تصدی این مسئولیت و حمایت و همراهی ایشان  گفت: اگر حمایت شخص ایشان نبود امکان انجام هیچ فعالیتی میسر نمی‌شد و لازم می‌دانم از این همراهی و حمایت شخص ایشان و نیز همراهی اعضای محترم هیئت‌رئیسه مدیران حوزه ستادی دانشگاه تشکر و تقدیر نمایم.

دکتر ویژه همچنین با تقدیر از همراهی مدیران و کارشناسان حوزه توسعه و مدیریت منابع انسانی گفت: کار این معاونت خیلی مشکل است چون در مقابل همه دانشگاه باید بایستید و در  شرایط کمبود منابع این حوزه را مدیریت کند. از سویی اجرای ضوابط هم خیلی‌ها را ناراضی می‌کند ولی مهم این است که اجرای ضوابط به صورتی انعطاف‌پذیر شود. هدفم این بود که در اعتلای معاونت فعالیت کنم. او تلاش برای تصمیم‌گیری‌های جمعی را از برنامه‌های به اجرا درآمده خود در این حوزه برشمرد و گفت: ایجاد کمیته‌های مختلف، تأسیس شورای اداری و مالی دانشگاه، ایجاد واحد قراردادها، دفتر املاک و تأسیس بنیاد حامیان و خیرین دانشگاه ازجمله این موارد بود که محقق گردید.

او با اشاره به برخی اقداماتی به اتمام نرسیده در این حوزه اضافه کرد: به لحاظ منابع انسانی پیشرفت خوبی داشتیم اما هنوز کافی نیست. در بخش بودجه، ساماندهی برنامه را داشتیم و اگر بودجه مبتنی بر برنامه را محقق نماییم کار بزرگی را انجام داده‌ایم. او در پایان تصریح کرد: اگر کاری انجام‌شده است همه به لطف و همراهی همکاران این حوزه بوده است که ازنظر این‌جانب چیزی کم نگذاشته‌اند و اگر کمبود و کوتاهی بوده است بر عهده این‌جانب است. او برای دکتر حسین پور به خاطر قبول این مسئولیت تقدیر و تشکر کرد و برای ایشان آرزوی موفقیت نمود.

 در ادامه دکتر داود حسین پور معاون توسعه و منابع انسانی نیز در سخنانی با تقدیر از لطف، فرصت و اعتمادی که دکتر سلیمی برای خدمت در دانشگاه فراهم نمودند گفت: این مسئولیت را آگاهانه، باانگیزه و با تمام وجود پذیرفتم که در کنار رئیس دانشگاه باشم و امید دارم که شرمنده ایشان و سایر همکاران دانشگاه نشوم و بتوانم منشأ اثر باشم. او در ادامه ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های دکتر ویژه در مدت تصدی این مسئولیت در دانشگاه افزود: دوستی من با ایشان به دانشگاه برنمی‌گردد و انشا الله در شورای معاونین (معاونین سابق) در خدمتشان خواهیم بود و از مشاوره‌های ایشان بهره‌مند خواهیم شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی با اشاره به برنامه‌های کاری خود در این حوزه گفت: معاونت توسعه و مدیریت توسعه منابع موتور محرک دانشگاه است و باید بتوانیم ضمن اداره 24 مجموعه مدیریتی واداری این حوزه به پشتیبانی بخش‌های دیگر دانشگاه نیز بپردازیم. او افزود: این اقدام از یک‌جهت سخت و از یک‌سوی دیگر کار مدیریتی است و باید بتوانیم به دانشگاه کمک و کارهایی را به انجام برسانیم. دکتر حسین پور در پایان سخنانش با اشاره به دو نکته مهم در برنامه کاری خود خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده نماییم و با برنامه‌ریزی منبع محور با تأکید بر منابع موجود، مزیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه این ظرفیت‌ها را شکوفا نماییم و با برنامه راهبردی به ثروت آفرینی بپردازیم. همچنین تلاش برای افزایش بهره‌وری و اثربخشی تمام فعالیت‌ها و فرایندها باارزش افزوده باید دنبال شود و برنامه‌های ما باید روزآمد باشد.

لازم به ذکر است دکتر داود حسین پور تا قبل از این مسئولیت دانشیار گروه آموزشی مدیریت دولتی و مدیریت این گروه آموزشی را بر عهده داشتند.


نظر شما :