انتصاب دکتر شجاع احمدوند به سمت معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی

۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۴۹۲ خبر روز آموزش و پژوهش اداری سازمانی
تعداد بازدید:۷۵۰۰
مراسم تودیع و معارفه دکتر نادر نعمت الهی معاون سابق آموزشی و دکتر شجاع احمدوند معاون آموزشی دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه و روسای دانشکده ها و مدیران حوزه آموزشی دانشگاه 25 فروردین ماه در اتاق شورای ریاست دانشگاه برگزار شد.
انتصاب دکتر شجاع احمدوند به سمت معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه در سخنانی با تقدیر از خدمات و تلاش های دکتر نعمت الهی در مدت تصدی معاونت آموزشی دانشگاه گفت: دکتر نعمت الهی و دکتر احمدوند هر دو، در حرکت رو به جلو و ایجاد تحول در دانشگاه در دوره مدیریت اینجانب نقش کلیدی و بسیار بزرگی را داشتند و خدمات این عزیزان در حافظه تاریخی دانشگاه محفوظ خواهد بود.

نظام مند، قانون مند کردن و اعتلای معاونت آموزشی دانشگاه کار بزرگ دکتر نعمت اللهی بود

او با اشاره به مسائل و مشکلات بسیار در ابتدای مسئولیت دکتر نعمت الهی در این معاونت گفت: ایشان یک هدیه الهی برای ما بودند که به صورت یک دوست، همکاری آرمانی با ما را آغاز کردند، بدون آن که تلاطمات اجرایی خللی در کار ایشان وارد کند. رئیس دانشگاه با اشاره به اقدامات مفید دکتر نعمت الهی افزود: ایشان وارد اصلاح ساختار شدند و در شرایطی که همکاران و کارشناسان همکار با ایشان یکی یکی بازنشسته می شدند، به تنهایی و در یک دوره طولانی این مسئولیت خطیر را عهده دار بودند. رئیس دانشگاه در ادامه تصریح کرد: در یک کلمه، کار بزرگ دکتر نعمت الهی نظام مند کردن، قانون مند کردن و اعتلای معاونت آموزشی دانشگاه بود و ایشان موفق شدند تمام زیرساخت ها را اصلاح نمایند.

عملکرد حوزه آموزشی دانشگاه صاف، شفاف و قانون مند است

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به نظام مند شدن جذب اعضای هیئت علمی و دانشجویان دوره دکتری در مدت مسئولیت دکتر نعمت الهی گفت: همه این فرایندها قانون مند شده است و اختیارات گروه های آموزشی با محوریت اعضای هیئت علمی به آنان بازگردانده شد و بدون نظر گروههای آموزشی و اظهار نظر کمیته های تخصصی، هیچ مجوزی برای جذب عضو علمی و دانشجو در مقطع دکتری را نداریم. او تصریح کرد: عملکرد این حوزه کاملا صاف، شفاف و قانون مند است.

دکتر سلیمی در ادامه سخنانش با اشاره به اصلاح زیرساخت های حوزه معاونت آموزشی اضافه کرد: در این دوره شخصیت کارشناسان به گونه ای به آنان بازگردانده شد که در اظهار نظرها کاملا بر اساس نظر کارشناس عمل می شود، چرا که برای ما سلامت، توانایی، تسلط به قواعد و قوانین کارشناسان این حوزه محرز است و در دانشگاه تثبیت شده است و این باعث شده است در مسیر اعتلای آموزشی قرار بگیریم.

او با اشاره به جذب اعضای هیئت‌علمی افزود: در این دوره بیش از 60 استاد وارد دانشگاه شده‌اند که با اطمینان می‌گویم همه از طریق طی مراحل قانونی وارد دانشگاه شده‌اند و حتی یک مورد نیز رانتی نبودند و حال حاضر 80 درصد این افراد باعث افتخار دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه اصلاح هرم اعضای هیئت‌علمی را از اقدامات مفید در این دوره برشمرد و بیان داشت: در این دوره هرم اعضای هیئت‌علمی به‌ طور جدی و علیرغم سخت‌گیری فراوان تغییر کرده است و امروز تقریباً بیش از نیمی از استادان ما دانشیار و بالاتر هستند. این در شرایطی است که امروز که از حضور 540 هیئت‌علمی بهره‌مند هستیم. او اضافه کرد: یک روزی که 420 عضو هیئت‌علمی داشتیم، تعداد کل استادان و دانشیاران به 120 نفر هم نمی‌رسید.

دکتر سلیمی بابیان این‌که این موفقیت بر اساس مسامحه و سهل گیری در تبدیل وضعیت‌ها نبوده است گفت: 70 نفر از اعضای هیئت‌علمی متقاضی هم بودند که تقاضای آنان مورد موافقت هیئت ممیزه قرار نگرفته است و در صورت موافقت با ارتقای این عزیزان شاهد بالا رفتن این نسبت بودیم. او با اشاره به سخت‌گیری هیئت ممیزه دانشگاه گفت: هیئت ممیزه ما یکی از دقیق‌ترین و سخت‌گیرترین هیئت ممیزه دانشگاه‌های کشور است و دقت عملکرد آن به نحوی بوده است که باوجود مراجعه بازرسی به این هیئت، هیچ‌گونه ایراد و ابهامی در عملکرد این هیئت وارد نشد و از سوی وزارت علوم به‌عنوان هیئت ممیزه نمونه شناخته شد و به‌عنوان هیئت ممیزه معین به سازمان‌های دیگر معرفی شد.

رئیس دانشگاه در ادامه ضمن تشریح دستاوردهای دانشگاه بر اساس تغییر در شاخصه‌ها تصریح کرد: بر اساس این فعالیت‌ها، دو شاخص نسبت استاد به دانشجو و هرم اعضای علمی ما به‌گونه‌ای مثبتی تغییر کرد و کمک کرد که دانشگاه ما در زمره دانشگاه‌های سطح یک قرار بگیرد و این اتفاق بزرگی بود که بسیاری از اختیارات، امکانات و محوریت را به دانشگاه ما بخشید و بدون شک این مهم با محوریت کارشناسان و هدایت دکتر نعمت الهی محقق شده است.

بیش از 5 هزار دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی در دوره‌های مهارتی شرکت داشتند

دکتر سلیمی با اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ ایجاد دوره‌های مهارت افزایی در دانشگاه علامه طباطبائی را از دیگر اقدامات موفق در این حوزه برشمرد و گفت: کارهای درخشانی در این زمینه انجام شد، با ایجاد دوره‌های مهارتی در دانشگاه و موفقیت آن، شاهد ارتقای سطح مهارتی دانشجویان بودیم و این طرح و حرکت به‌عنوان سیاست وزارت علوم مطرح و به سایر دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد. او در این خصوص اضافه کرد: در یک سال گذشته، بیش از 5 هزار دانشجوی دانشگاه علامه و بیش از هزار دانشجوی دانشگاه دیگر از این دوره‌ها بهره‌مند شدند و آماده برای پیوستن به بازار کار با تخصص‌های مهارتی و کاربردی شدند. دکتر سلیمی تصریح کرد: تداوم این حرکت می‌تواند معنای آموزش را در علوم انسانی و در آموزش عالی تغییر دهد.

رئیس دانشگاه در ادامه گفت: دکتر نعمت الهی به ما کمک کرد تا حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی دارای یک جایگاه و هویتی مستقل شود. در این دوره با همکاری ایشان این حوزه دارای یک ساختمان آموزشی مستقل مثل سایر دانشگاه‌های دیگر شد و با استقرار میز خدمت در ورودی این مجموعه حدود 70 درصد از مراجعان می‌توانند با مراجعه به کارشناسان مستقر در این میز به پاسخ خود برسند. او تصریح کرد: تقریباً زاویه‌ای از زوایای معاونت آموزشی را نمی‌بینم که دکتر نعمت الهی و همکارانشان وارد نشده باشند و یک اصلاح بنیادی در آن زمینه انجام نداده باشند.

دکتر سلیمی به اقدامات انجام‌شده در حوزه تحصیلات تکمیلی برای آزمون‌های ورودی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این حوزه هم اقدامات خیلی خوبی انجام شد و مدل متفاوتی از تکریم انسان‌ها شد که تحول جدی، آرام و بدون جنجال در دانشگاه رقم خورد. رئیس دانشگاه با تقدیر و تشکر از خدمات معاون سابق آموزشی گفت: رفتن دکتر نعمت الهی برای دانشگاه ما خسارت بزرگی بود. لازم است از صمیم قلب از ایشان به خاطر همکاری‌ها و خدماتی که در دانشگاه داشتند تشکر نمایم. بدون شک حضور ایشان و خدماتشان در تاریخ دانشگاه ثبت خواهد شد. برایشان آرزوی موفقیت دارم مطمئن هستم دستاوردهای ایشان در دانشگاه فراموش نخواهد شد.

رئیس دانشگاه در ادامه با معرفی دکتر احمدوند به‌عنوان معاون آموزشی دانشگاه بیان داشت: کار بزرگ دکتر نعمت الهی در دانشگاه تمام نشده است. درزمینه سیستماتیک شدن بخشی از خدمات آموزشی، گسترش میان‌رشته‌ای ها، بازنگری در رشته‌ها با همکاری شورای تحول، حفظ برندهای دوره دکتری، تعمیق و گسترش دوره‌های دانش‌افزایی و ترمیم در دوره‌های آموزشی کارهای زیادی است که باید دنبال شود. او افزود: این موارد از دغدغه‌های مهم در ذهن بنده بود که چطور دستاوردهای گذشته را حفظ و سایر موارد را ادامه دهیم. خوشبختانه این بار هم همچون گذشته دکتر احمدوند به کمک بنده آمدند و خیالم را راحت کردند. او با اشاره به خدمات دکتر احمدوند در ابتدای در دانشگاه گفت: در آن زمان نیز ایشان کمک کرد و معاونت پژوهشی را دوباره تأسیس کرد. ایشان با اصلاح ساختار این حوزه، تأسیس مدیریت بین المللل، تدوین ساختار تشکیلاتی انتشارات، بخش عمده‌ای از امورات حوزه پژوهشی را ایجاد و نظام‌مند نمودند.

با شناختی که از ایشان و سوابق کاری و تخصص فردی ایشان دارم می‌دانم که در حوزه محتوا و در حوزه‌های میان‌رشته‌ای صاحب‌نظر هستند. مطمئن هستم با آرامش، درایت و نوع نگاه رو به جلویی که ایشان دارند و فضایی که در معاونت آموزشی برقرار است، دستاوردهای گذشته را حفظ خواهند کرد و دانشگاه را روبه‌جلو خواهند برد.

در ادامه دکتر نعمت الهی معاون سابق آموزشی نیز در سخنانی با تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ رئیس دانشگاه گفت: همه ما اعضای هیئت‌علمی، مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف و کارکنان دانشگاه مدیون زحمات دکتر سلیمی هستیم. چراکه تمام این رویدادها و آرامش به خاطر شخصیت ایشان است. او با اشاره به سیاست توسعه و پیشرفت دانشگاه گفت این طرز تلقی و نگاه ایشان سرلوحه کار بنده و سایر معاونت‌های دیگر در ابتدای این دوره مدیریتی قرار گرفت و توانسته‌ایم به دست یکدیگر در این راستا حرکت نماییم.

معاون سابق آموزشی در ادامه با ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر احمدوند افزود: در این حوزه کاستی‌هایی داریم. تلاش شد تا اختیار کامل به گروه‌های آموزشی تفویض شود و امیدواریم با ادامه این روند و نیز کارهایی که آغازشده و به سرانجام نرسیده است شاهد دستاوردها و موفقیت‌های خوبی در این حوزه باشیم. او در خاتمه از تلاش‌ها و خدمات مدیران این حوزه، روسای دانشکده‌ها کارشناسان حوزه معاونت آموزشی تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه دکتر احمدوند نیز در سخنانی با تشکر از حسن اعتماد رئیس دانشگاه و اعطای مسئولیت معاونت آموزشی به خود گفت: توفیقی است تا بار دیگر در خدمت دانشگاه باشم. او افزود: همان‌طور که دکتر نعمت الهی گفتند وجود دکتر سلیمی نعمتی برای دانشگاه است و بخش مهمی از رفتارهای مدیریتی تحت تأثیر آرامش، اعتماد و نظرات کارشناسی و دقیقی است که ایشان دارند. ایشان علیرغم تسلط و اشراف در جزئیات در امورات جزئی مداخله نمی‌نمایند.

دکتر احمدوند در ادامه با تقدیر از خدمات و تلاش‌های دکتر نعمت‌الهی‌ افزود: خسته نباشید جانانه به ایشان می‌گویم چراکه دکتر نعمت الهی با طراحی فونداسیون خوبی برای این حوزه اقدامات چشم‌گیری را انجام دادند و امیدوار که رهروی خوبی برای مسیری که ایشان گشودند باشم.

معاون آموزشی دانشگاه در ادامه به سیاست‌های خود در حوزه آموزشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این حوزه دو نکته مدنظر است که بامطالعه، بررسی و جلب نظر دانشکده‌ها و کارشناسان محترم دنبال خواهد شد. او افزود: تلاش برای حفظ وضعیت موجود و نیز کیفی سازی و مدرن سازی و حرکت روبه‌جلو در این حوزه با جدیت دنبال خواهد شد که امیدوارم با حمایت‌ها ریاست دانشگاه و معاونان محترم بتوانیم دررسیدن به این اهداف و پیشرفت دانشگاه حرکت نموده و موفقیت‌هایی را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از دکتر نعمت الهی تقدیر و حکم مسئولیت دکتر احمدوند را به وی اهدا کرد.

لازم به ذکر است دکتر شجاع احمدوند دانشیار گروه آموزشی علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی است و تا قبل از معاونت آموزشی مدیر گروه آموزشی علوم سیاسی را عهده‌دار بوده است.


نظر شما :