با حضور استاد و دانشجویان دانشگاه علامه؛ کارگاه مسابقات بین المللی مناظرات قطر با حضور تیم دانشگاه برگزار شد

۰۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۴۴۳ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۳۸۱
کارگاه مسابقات بین المللی مناظرات قطر با حضور رجا ابوعلی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی و جمعی از دانشجویان دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی برگزار شد.
با حضور استاد و دانشجویان دانشگاه علامه؛ کارگاه مسابقات بین المللی مناظرات قطر با حضور تیم دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دانشجویان رشتۀ ادبیات عربی دانشگاه در این رقابت بین المللی که در آن ۱۰۶ تیم از ۵۲ کشور حضور داشتند، به عنوان تیم مناظره کننده شرکت کردند.

این اولین حضور نمایندۀ ایران و دانشگاه علامه طباطبائی در این رقابت ها است که دستاوردهایی از جمله ارائۀ چهرۀ درست و دوستانه از ایران و ملت ایران به سایر کشورها و ارتباط گیری مناسب با تمامی کشورهای شرکت کننده، معرفی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان یک دانشگاه قوی در زمینۀ علوم انسانی و گروه آموزشی عربی آن به عنوان یک گروه قوی در زمینه ادبیات عرب را به دنبال داشته است.

همچنین کسب مهارت در زمینه مکالمه پیشرفتۀ زبان عربی و فراگیری فنون مذاکره و ایجاد ارتباط با ملیت های مختلف که به زبان عربی صحبت می کردند، نشان دادن ارزش بالای زبان عربی در ایران و معرفی جایگاه کمی و کیفی این زبان در میان دانشگاه های ایران از دیگر موارد مورد اشاره حضور تیم دانشگاه در این رقابت است.

گفتنی است تسلط تیم مذاکره کننده دانشگاه علامه طباطبائی به نمایندگی از کشورمان از سوی افراد شرکت کننده و داوران مسابقات بسیار مورد تحسین قرار گرفت.


نظر شما :