مراسم معنوی اعتکاف در مسجد امام علی (ع) دانشگاه برگزار می شود

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۸۲۹۹ خبر روز
تعداد بازدید:۲۸۹۹
حجت الاسلام سید محمد شمس، دبیر ستاد اعتکاف دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه ضمن اعلام این خبر گفت: مراسم اعتکاف امسال از سوی هیات اصحاب عاشورایی و با همکاری ستاد اعتکاف از تاریخ 29 اسفند تا 2 فروردین در مسجد امام علی (ع) دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.
مراسم معنوی اعتکاف در مسجد امام علی (ع) دانشگاه برگزار می شود
321_37147.jpg

ایشان با اشاره به پیشینه اعتکاف در اسلام و سایر ادیان گفت: اعتکاف فرصتی است برای انسان تا از هواهای نفسانی و در مسیر انس با معبود برای از بین بردن غبار غفلت و تعلقات مادی و دنیوی قدم بردارد و در سنت پیامبر اسلام (ص) اعتکاف عبادتی جامع و انسان ساز است و در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزاری این مراسم از رویش‌های معنوی انقلاب اسلامی شمرده شده است.

دبیر ستاد اعتکاف دانشگاه با دعوت از دانشگاهیان دانشگاه برای حضور و بهره مندی از این فرصت معنوی بیان داشت: به حمد الله در سال‌های اخیر اعتکاف در دانشگاه‌ها فرصتی مغتنم برای تعمیق باورهای ذهنی جوانان و دانشگاهیان شده است و امیدواریم امسال نیز با شرکت پر شکوه دانشجویان اساتید و کارمندان در این مراسم معنوی دانشگاه، سرمایه معنوی برای این عزیزان ذخیره گردد.

ایشان در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های فعالان فرهنگی دانشگاه به ویژه هیئت اصحاب عاشورایی، بسیج دانشجویی و دیگر مجموعه ها در برگزاری مراسم اعتکاف دانشگاه در سنوات گذشته اضافه کرد: با عنایت الهی به منظور سیاست گذاری هماهنگی و همدلی بیشتر، این مراسم معنوی، امسال با تشکیل ستادی با مشارکت و همکاری معاونت فرهنگی، معاونت دانشجویی، بسیج اساتید و کارکنان، حراست، روابط عمومی، بسیج دانشجویی، کانون قرآن و عترت و همچون گذشته با مسئولیت هیئت اصحاب عاشورایی برنامه ریزی و اجراء خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس با اشاره به تقارن ایام اعتکاف با عید نوروز بیان داشت: بنا داریم به منظور بهره مندی بیشتر معنوی معتکفین از این ایام ارزشمند برنامه‌های متنوعی داشته باشیم. برگزاری ویژه برنامه ولادت با سعادت مولای متقیان علی (ع) و تحویل سال نو، بهره مندی از سخنرانی شخصیت‌های مذهبی، دعوت از ذاکران اهل بیت و مناجات خوانی و تلاوت قرآن از برنامه های این مراسم خواهد بود. او افزود: در نظر است از ظرفیت‌های درون دانشگاه استفاده شود و امیدورام با حضور اساتید و کارمندان در کنار دانشجویان ارتباط عمیق تر و فضای صمیمانه تری ایجاد شود.

دبیر ستاد اعتکاف دانشگاه، پاسخگویی به سئوالات شرعی با حضور ائمه جماعات دانشگاه، آشنایی با معارف قرآنی، برگزاری محفل‌های قرآنی، آموزش روخوانی، تجوید و تصحیح نماز از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود. او با اشاره به این‌که ثبت‌نام اعتکاف از ۱۱ اسفندماه جاری آغاز و تا بیستم این ماه ادامه دارد، گفت: ثبت‌نام از متقاضیان مراسم اعتکاف از طریق ربات‌های شبکه‌های اجتماعی به آدرس atu-etekafbot@ صورت می‌پذیرد.


نظر شما :