دانشگاه علامه طباطبائی «جایزه حقوق شهروندی» را به دستگاه‌ها و شخصیت‌های مؤثر در ایفای این حقوق اعطا می‌نماید

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۸۲۹۸ خبر روز
تعداد بازدید:۲۴۰۹
دانشگاه علامه طباطبائی اولین «جایزه حقوق شهروندی »را به‌صورت سالانه به دستگاه‌ها و شخصیت‌های مؤثر در ایفای حقوق شهروندی اعطا می‌نماید.
دانشگاه علامه طباطبائی «جایزه حقوق شهروندی» را به دستگاه‌ها و شخصیت‌های مؤثر در ایفای این حقوق اعطا می‌نماید
img1549479416.jpg دکتر حمیدرضا علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر علمی این جایزه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به فصل آرمانی سوم قانون اساسی، حق‌ها و آزادی‌های تثبیت و تضمین‌شده در نظام حقوقی ایران و منشور حقوق شهروندی ابلاغی رئیس‌جمهور محترم و در جهت ترویج و تقویت گفتمان حقوق شهروندی،دانشگاه علامه طباطبائی اولین جایزه حقوق شهروندی را در چند حوزه مختلف به‌صورت سالانه اعطا می‌نماید.او افزود: دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان یکی از مراکز علمی سطح یک جمهوری اسلامی ایران و قطب پژوهشی علوم انسانی و با برخوردار بودن از گنجینه ارزشمند دانشمندان و حقوقدانان به نام کشور باهدف ارتقای حقوق شهروندی در کشور و فعالیت‌های چهره‌های مختلف حقوقی، دانشگاهی و سیاسی کشور این جایزه را در نظر گرفته است. دکتر علومی یزدی هدف از این اقدام دانشگاه را فرهنگ‌سازی در اجرای مفاد مطرح‌شده در منشور حقوق شهروندی در کلیه دستگاه‌های اجرایی با رویکرد بررسی میزان موفقیت در اجرای مفاد این منشور و تشویق و ترغیب هرچه بیشتر بخش‌های مختلف دستگاه اجرایی کشور درزمینه اجرای حقوق شهروندی عنوان نمود و افزود: امیدواریم با اعطای «جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی» ضمن حمایت از دستگاه‌های حامی و مجری حقوق شهروندی، الگو و نهادهای موفق به جامعه معرفی گردند

او با اشاره به جزئیات برگزاری اولین دوره از اعطای این جایزه گفت: این جایزه در 7 محور به فعالان حوزه‌های مختلف در خصوص حقوق شهروندی اعطا خواهد شد. انتخاب برترین‌ها در حوزه‌های: اثر علمی، اثر فرهنگی- هنری، سازمان مردم‌نهاد، برترین فعال اجتماعی، تلاش قانون‌گذاری، برترین دستگاه اجرایی و تصمیم قضایی صادره از محورهای موردنظر و انتخاب در اعطای این جایزه است.

دبیر علمی این جایزه دانشگاهی با دعوت از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی برای ارسال آثار خود به دبیرخانه این جشنواره افزود: علاقه‌مندان و فعالان این حوزه با ارسال آثار خود در این رقابت، گام مهمی در جهت ترویج و تقویت گفتمان حقوق شهروندی خواهند داشت.

لازم به ذکر است آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه 29 اسفندماه سال جاری و مراسم اهدای جوایز نیز اردیبهشت‌ماه سال 98 برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی Acra.atu.ac.ir مراجعه و یا با شماره 44737561 تماس حاصل نمایند.


نظر شما :