نشست بین‌المللی کارگروه ایران_ اسپانیا با حضور نمایندگانی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۰۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۸۲۴۸ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۰۹۲
نخستین نشست همکاری‌های بین‌المللی کارگروه ایران_ اسپانیا به دعوت دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی و حضور نمایندگانی از هجده دانشگاه و پژوهشگاه کشور، دوشنبه مورخ 29 بهمن‌ماه در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
نشست بین‌المللی کارگروه ایران_ اسپانیا با حضور نمایندگانی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست، نمایندگانی از وزارت علوم، سفارت اسپانیا و دانشگاه‌های: کردستان، خوارزمی، گیلان، شهید بهشتی، یزد، اراک، علم و صنعت، الزهرا، تهران، بوعلی سینا، صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی، تربیت مدرس، شهید چمران اهواز، بین‌المللی امام خمینی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، پژوهشگاه هوافضا و استادان گروه آموزشی اسپانیایی دانشگاه نیز حضور داشتند.

در این نشست پس از خیرمقدم دکتر حمیدرضا علومی معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر تیشه یار، مدیر همکاری علمی بین‌المللی دانشگاه، در سخنانی به تبیین و تشریح فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه و اقدامات انجام‌شده در این خصوص پرداخت. او تشکیل زیرگروه‌های تخصصی برای همکاری با مرکز ایران‌شناسی دانشگاه نبریخا را مطرح کرد و از نمایندگان دانشگاه‌ها برای همکاری در این بخش دعوت به عمل آورد. مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه در ادامه جزئیات سومین دوره سمینار میراث آندلس را نیز اعلام داشت.

سپس دکتر نجمه شبیری، مدیر گروه آموزشی زبان اسپانیایی دانشگاه و دبیر کارگروه همکاری‌های بین‌الملل ایران_اسپانیا، به معرفی دانشگاه‌های طرف قرارداد با دانشگاه علامه طباطبائی و معرفی اجمالی اسپانیا پرداخت.

بخش مهم دیگر این نشست، معرفی مراکز علمی و ارائه اطلاعات از سوی نمایندگان دانشگاه و مراکز پژوهشی حاضر بود. در پایان این نشست در خصوص زمینه‌های مختلف همکاری، برگزاری کارگروه بعدی، هماهنگی و همکاری برای دعوت از روسای دانشگاه‌های اسپانیا جهت حضور در نشست‌های مشابه باهدف گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی بین دو کشور، مورد طرح و بررسی قرار گرفت.


نظر شما :