سی و نهمین دورۀ دانش‌افزایی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علامه برگزار شد

۰۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۸۲۳۲ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۲۸۹۰
سی و نهمین دورۀ دانش‌افزایی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبائی به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور رئیس دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در مشهد مقدس برگزار شد.
سی و نهمین دورۀ دانش‌افزایی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علامه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این دوره دوروزه کلاس های؛ روشنفکری دینی با تدریس ابوالفضل روحی، غرب‌شناسی با تدریس حجت‌الاسلام علیرضا قائمی نیا و معرفت‌شناسی اسلامی (سطح ۲) با تدریس محمد جعفری هرندی برای استادان دانشگاه علامه طباطبائی ارائه شد.

در مراسم افتتاحیه دکتر سلیمی رئیس دانشگاه در سخنانی با اشاره به برگزاری این دوره در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم گفت: امیدواریم برگزاری این دوره‌ها در مشهد مقدس ضمن بهره‌مندی بیشتر از نور رأفت امام رضا(ع)، زمینه‌های بیشتر شکوفایی را فراهم نماید.

دکتر سلیمی با اشاره به‌ضرورت تقویت همدلی در سطح دانشگاه افزود: برگزاری این‌گونه نشست‌ها در فضای معنوی و در میعادگاه همه‌ساله در مشهد مقدس، منجر به دوستی، انس و الفت و هم‌نشینی بیشتر می شود که به نظرم در فضای عمومی دانشگاه بیش از هر چیزی به آن نیاز داریم.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح مباحث در خصوص غرب‌شناسی و معرفت‌شناسی در این دوره‌ها بیان داشت: برپایی این دوره ها،با توجه به پیشینه استادان علوم انسانی و علوم اجتماعی، بیشتر سبک برگزاری کارگاه آموزشی دارد که طی آن استادان شرکت‌کننده نیز به بیان دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت و این امر منجر به باروری اندیشه خواهد شد که برای ما بسیار مناسب و فرخنده است. رئیس دانشگاه اضافه کرد: امیدوارم مباحث طرح‌شده در این دو روز منجر به شکل‌گیری مفاهیمی شود که در نهایت ایده‌هایی را برای نظریه‌پردازی فراهم نماید.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبر در دانشگاه به بیان گزارشی از برگزاری دوره‌های ضیافت اندیشه در دانشگاه پرداخت؛ و افزود: خوشبختانه با تأکیدات و مساعدت‌های رئیس محترم دانشگاه در طی دو سال گذشته شاهد برگزاری بیشترین دوره های آموزشی برای دانش افزایی استادان بوده ایم. او تصریح کرد برگزاری این دوره فرصتی برای تعامل، انس و الفت در کنار طرح مباحث و معارف با حضور اساتید محترم است. او از توجه، حمایت و مساعدت رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌رئیسه و استادان برای برگزاری این دوره تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه دکتر محمدرضا ویژه معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه نیز در سخنانی با اشاره به سنت برگزاری دوره های ضیافت اندیشه در مشهد مقدس در کنار جوار مطهر امام هشتم (ع) معرفی برنامه های پیش‌بینی‌شده در طی این دورۀ آموزشی پرداخت. او ضمن تقدیر از حمایت و همکاری ریاست محترم دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه افزود: این معاونت نیز تمام تلاش و اهتمام خود را در برپایی هرچه بهتر این دوره انجام داد و امیدواریم که رضایت هممکاران را در پایان آن شاهد باشیم.


نظر شما :