مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد

۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۸۱۱۶ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۳۷۹۵
به همت ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مراسم بزرگداشت با حضور کارکنان علمی و اداری دانشگاه، 16 بهمن در سالن آمفی‌تئاتر دانشکدۀ مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم دکتر عبدالله معتمدی عضو هیئت‌علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی و رئیس بسیج استادان دانشگاه در سخنانی ضمن گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تبیین دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی پرداخت.

او با اشاره به تهدیدها و سنگ‌اندازی‌ها در رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف خود، به بیان برخی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مرور این دستاوردها نشان می‌دهد که ما از چه چیزی دفاع می نمائیم. او افزود: از اول پیروزی انقلاب اسلامی این کشور روی آرامش به خود ندیده است و همواره در معرض توطئه و تحریم دشمنان خود قرار داشته است. او اضافه کرد: وقتی صحبت از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌کنیم باید متوجه باشیم که این انقلاب در چه شرایط زمینه‌ای و بافتی اتفاق افتاده و پیش رفته است.

رئیس بسیج استادان دانشگاه در ادامه سخنانش اعتمادبه‌نفس ملی، توسعه زیرساخت‌های کشور در ابعاد مختلف، افزایش امید به زندگی بر اساس آمار و اطلاعات مستند، گسترش دانشگاه‌ها و تعداد دانشجویان که منجر به بالا رفتن فرهنگ عمومی و قدرت کارشناسی کشور شده است و همچنین دستیابی به پیشرفت‌های هسته‌ای و قرار گرفتن در تراز کشورهای محدود جهان با این توانمندی‌ها را از برکت انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: دستیابی به این دستاوردها در شرایطی بوده که همواره در معرض توطئه، تحریم و ایجاد محدودیت‌ها را مواجه بوده‌ایم، ولی ملت ما بااحساس خودباوری همواره بر این مشکلات پیروز شدند.

دکتر معتمدی در ادامه سخنانش بیان داشت: این انقلاب دررسیدن به اهداف خود همواره با مشکلات و معضلاتی روبه‌رو بوده است که بخش از آن به دلیل مزاحمت‌ها، ایجاد محدودیت‌های و عوامل بیرونی و بخشی دیگر به دلیل سوء مدیریت‌ها و نامه‌نگاری‌ها داخلی بوده است. او تصریح کرد: این نکته حائز اهمیت است که همتی که توانست تجاوز و جنگ را تدبیر نماید، این قدرت را دارد که بتواند از پس این مشکلات برآید.

او در بخش پایانی سخنانش با گرامی داشت یاد شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امیدوارم دست در دست یکدیگر و با اتحاد و همدلی بتوانیم علاوه بر حل مشکلات کشور به وظایفی که در قبال شهدا داریم عمل نماییم. لازم به ذکر است اجرای شعرخوانی، موسیقی آیینی و ملی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.


نظر شما :