رئیس دانشگاه: رشد چشمگیر شاخص های آموزشی و پژوهشی در دانشکده های ادبیات فارسی و الهیات

۰۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۸۰۴۸ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۲۴۵۷
با حکم دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، نعمت‌الله ایران زاده، سرپرست دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی شد و از زحمات دکتر غلامرضا ذکیانی طی دوران مسئولیتش تقدیر و تشکر به عمل آمد.
رئیس دانشگاه: رشد چشمگیر شاخص های آموزشی و پژوهشی در دانشکده های ادبیات فارسی و الهیات

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در مراسم تودیع و معارفه ای که ششم بهمن ماه به این منظور برگزار شد، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه، اعضای هیئت‌رئیسه و جمعی از استادان و کارکنان دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی حضور داشتند.

در این مراسم دکتر سلیمی با اشاره به پیشرفت‌های دانشکده‌های ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی در طی چند سال گذشته گفت: دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی در کنار دانشکده الهیات و معارف اسلامی به‌عنوان یکی از دانشکده‌های این دانشگاه مقیاس یک دانشگاه بزرگ رادارند. این دانشکده‌ها به لحاظ بهره مندی از حضور تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان و گروه‌های مختلف آموزشی از 70 درصد از دانشگاه‌های کشور بزرگ‌تر است. او در ادامه با اشاره به دستاوردهای این دانشکده در طی چند سال گذشته گفت: خوشبختانه در طی چند سال گذشته این دانشکده چنان درخشیده که به‌عنوان قطب‌های علمی رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان‌های خارجی و فلسفه در کشور بوده است. او به خلاء ها و کمبودهای این دانشکده نیز اشاره کرد و افزود: جای خالی برخی از رشته‌ها همچون تاریخ و باستان‌شناسی در این دانشکده خالی بود که در رشته تاریخ موفق به راه‌اندازی شدیم و در رشته‌های پایه دیگر نیز اقداماتی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه در ادامه با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات دکتر ذکیانی در مدت مسئولیت دانشکده گفت: در مدت بیش از دو سال مسئولیت ایشان شاهد رشد تمام شاخص‌های آموزشی و پژوهشی در دانشکده بودیم و فعالیت‌های اصولی و استانداردهای مورد نظر وزارت علوم و دانشگاه در این مدت دنبال شده و به ثمر رسیده است. او اضافه کرد: در زمینه شاخص‌های آموزشی؛ ترمیم گروه‌های آموزشی به لحاظ تعداد عضو هیئت‌علمی و دانشجویان شاغل به تحصیل در آن و همچنین شاخص‌های ارزشیابی انجام‌شده استادان بر اساس اعلام نظر دانشجویان رو به رشد بوده است.

دکتر سلیمی در خصوص رشد شاخص‌های پژوهشی دانشکده گفت: شاخص‌های پژوهشی دانشکده در خصوص تولید کتاب و مقالات، برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و فعالیت‌های بین‌المللی کاملاً قابل‌توجه بوده است. او با اشاره به‌ضرورت تداوم روحیه همدلی، تفاهم، همفکری و هم‌اندیشی در دانشکده بیان داشت: امید است با تداوم شرایطی که دکتر ذکیانی در این خصوص فراهم نمودند، شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون فعالیت های دانشکده باشیم.

او در بخش پایانی سخنانش ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات دکتر ایرانزاده در مسئولیت ایشان در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: از ایشان به خاطر همراهی در پذیرش مسئولیت در معاونت فرهنگی و نیز مسئولیت دانشکده تشکر می‌کنم و امیدوارم در رابطه‌ی نزدیکی که با استادان و کارکنان برقرار می‌نمایند، شاهد تداوم حرکت روبه‌جلو این دانشکده باشیم.

در ادامه این مراسم دکتر ذکیانی رئیس سابق دانشکده در سخنانی با تقدیر از همراهی و اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشکده در مدت مسئولیت خود در دانشکده گفت: تلاش‌ها و خدمات همکارانم در این مدت، بیش از انتظار بود و شاهد انجام امور، با روحیه و قوت توسط اعضای علمی و همکاران اداری در دانشکده بودم که از همه آنان صمیمانه سپاسگزارم. او همچنین از همراهی و همکاری هیئت‌رئیسه دانشکده و از همکاران ستادی دانشگاه در پیشبرد امور دانشکده نیز تقدیر نمود.

در ادامه دکتر ایرانزاده نیز در سخنانی از حسن اعتماد رئیس دانشگاه به ایشان تشکر کرد و افزود: سعی خواهم کرد با بهره‌گیری از تجارب خود در ساحت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه برای پیشبرد فعالیت‌های دانشکده و دانشگاه استفاده نمایم.

او سپس به بیان راهبردهای اصلی خود در مسئولیت محول شده به خود اشاره و بیان داشت: تأکید بر همراهی و همدلی در فضای دانشکده، حرکت به سمت دانشکده درزمینه علوم انسانی پایه، ایجاد رقابت علمی بین اعضای هیئت‌علمی گروه‌های آموزشی، حمایت از اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و کارکنان فعال، پیگیری تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی مرتبط با گروه‌های آموزشی به‌خصوص رشته‌های زبان، طراحی برای ایجاد گروه‌های مطالعاتی و آموزشی ایران‌شناسی، تأمین نیاز مراکز ایران‌شناسی با تقویت مناسبات بین‌المللی، ایجاد حلقه‌های بین‌المللی هسته‌های پژوهشی و تقویت حلقه‌های آزاداندیشی را از مهم‌ترین این برنامه‌ها برشمرد. در ادامه این مراسم جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و اعضای هیات علمی و کارکنان حاضر در این جمع به بیان نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود پرداختند و رئیس دانشگاه به آنان پاسخ گفت.

در این مراسم از ۱۶ برگزیده داخلی، هفت برگزیده خارجی و ۱۳ برگزیده در سایر بخش‌ها تقدیر شد که اثر تألیفی دکتر شاکری حسین‌آباد در بخش آثار داخلی در گروه علوم اقتصادی، مدیریت و علوم مالی موفق به کسب عنوان اثر برگزیده این جشنواره شد.

لازم به ذکر است جشنواره بین‌المللی فارابی باهدف تقدیر از تحقیقات حوزه علوم انسانی و اسلامی هرساله توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در دو بخش داخلی و بین‌الملل برگزار می‌گردد. در کنار این دو بخش، بخشی نیز تحت عنوان بخش ویژه» شامل: پیشکسوت علوم انسانی ایران، شخصیت‌های پیشرو در حوزه علوم انسانی ایران، نظریه‌پرداز برتر، مترجم برتر و تأثیرگذار در حوزه اهداف جشنواره، انجمن علمی برتر و نیز فصلنامه‌ علمی پژوهشی برتر برگزار می‌گردد.


نظر شما :