تاکید وزیر علوم و دکتر سلیمی بر گسترش همکاری های پژوهشی مشترک با اتحادیه اروپا

۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۹۷۶ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۱۹۱
دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با همراهی دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیئتی بلند مرتبه از وزارت علوم و روسای دانشگاه های برتر کشور در مراسم افتتاح سومین کار گروه همکاری های علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل حضور پیدا کردند.
تاکید وزیر علوم و دکتر سلیمی بر گسترش همکاری های پژوهشی مشترک با اتحادیه اروپا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست، دو طرف بر گسترش مناسبات علمی و پژوهشی تاکید کردند. در ابتدای این نشست دکتر غلامی، وزیر علوم، طی سخنانی ضمن اشاره به قابلیت های پژوهشی و علمی اتحادیه اروپا از جمله سهم دو درصدی پژوهشی کشورهای اتحادیه از GDP و جایگاه پژوهشگران اروپایی در میان بازیگران جهانی تاکید کرد و گفت: ایران و اتحادیه اروپا می توانند در حوزه های مختلف مورد علاقه مشترک از جمله پیر شدن جمعیت، تغییرات اقلیمی و مهاجرت که چالش های مشترک آنهاست همکاری کنند. 

دکتر غلامی با اشاره به سابقه تاریخی علم و دانش در ایران از جمله ایجاد دانشگاه جندی شاپور تصریح کرد: در تاریخ معاصر نیز تاسیس دارالفنون در سال 1851 میلادی که دانشمندان آلمانی، اتریشی و فرانسوی در آن حضور داشتند نمادی از همکاری های ایران و اروپا بوده است.

وزیر علوم همچنین به جایگاه علمی ایران در جهان اشاره کرد و تاکید کرد:  ایران با داشتن 3/4 میلیون دانشجو و دانشگاه های سطح بالا، بازیگری مهم در علم و فناوری بین المللی است.

به گفته وی ایران بر اساس آمارهای ISI و SCOPUS اولین کشور از لحاظ «رشد کمی تولیدات علمی» در دنیاست.

طرف اروپایی هم در این کار گروه گزارشی از پیشرفت همکاری های دو طرف به ویژه در حوزه همکاری های آموزشی (اراسموس پلاس) ارائه و ابراز امیدواری کرد که همکاری های دو طرف در حوزه پژوهشی در چارچوب برنامه چشم انداز 2020 اتحادیه اروپا گسترش پیدا کند.


نظر شما :