برگزاری دورۀ دوم مدرسۀ علوم شناختی دانشگاه علامه طباطبائی

۱۹ دی ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۹۳۹ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۳۰۷
دورۀ دوم مدرسۀ علوم شناختی دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان «تکنیک‌ها و ابزارهای علوم شناختی» 19 و 26 دی ماه جاری برگزار می گردد.
برگزاری دورۀ دوم مدرسۀ علوم شناختی دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این مدرسه پاییزه که از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه علوم فناوری‌های شناختی برگزار می‌گردد، در راستای سیاست‌های ستاد توسعۀ علوم و فناوری‌های شناختی مبنی بر ترویج علوم شناختی در دانشگاه‌ها و باهدف آشنایی دانشجویان، دانش‌آموختگان دکتری و اعضای هیأت علمی رشته‌های مرتبط با حوزۀ علوم شناختی، به‌منظور افزایش تعامل با صاحب‌نظران علوم شناختی کشور برپاشده است.

با توجه به برگزاری نخستین مدرسه علوم شناختی دانشگاه علامه طباطبائی در مهرماه سال جاری که به ارائۀ مفاهیم اساسی علوم شناختی اختصاص داشته است، رسیدن به اهداف تعیین شده، مرحلۀ دوم این مدرسه با عنوان «تکنیک ها و ابزارهای علوم شناختی» که شامل آشنایی با ابزارها و تکنیک‌های علوم شناختی است، در این دوره مدرسه دنبال می شود.

مجموعۀ علوم شناختی، طی چند دهۀ اخیر در کشورهای مختلف دنیا پیشرفت چشمگیری داشته و حوزه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی این علوم، در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جهان توسعه‌ یافته است. این علوم مجموعه‌ای از دانش‌ها از علوم انسانی و اجتماعی تا علوم طبیعی و مهندسی را شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این علم در دنیای امروز، آشنایی با ابزارها و تکنیک‌های مورداستفاده در این علم برای شناخت علمی مسائل مربوط به ذهن معاونت پژوهشی دانشگاه اقدام به برگزاری این مدرسه در سه دوره نموده است. آشنایی با تکنیک‌ها و تجهیزات پیشرفته حوزه‌های علوم شناختی، فرصت مناسبی را برای دستیابی به نتایج مطلوب و ارائه راهکارهای علمی برای حل مسائل علمی و پاسخگویی به نیازهای جامعه فراهم می‌آورد. لازم به ذکر است دور دوم این مدرسه 19 و 26 دی‌ماه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی research.atu.ac.ir یا ascs.atu.ac.ir مراجعه نمایند.


نظر شما :