تأکید رئیس دانشگاه بر وحدت رویه در مباحث فرهنگی در بین دانشگاه ها

۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۹۳۲ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۳۵۸۴
نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سطح یک کشور با میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد.
تأکید رئیس دانشگاه بر وحدت رویه در مباحث فرهنگی در بین دانشگاه ها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این نشست با حضور معاونان دانشجویی و فرهنگی ۱۷ دانشگاه منطقه یک کشور با هدف بررسی برنامه‌های برگزار شده به مناسبت روز دانشجو در سطح این دانشگاه‌ها و نیز بررسی شیوه‌ نامه انتخاب مدیران مسئول نشریات دانشجویی برگزار شد. در ابتدای این نشست دکتر ایرانزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دبیر معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه یک کشور ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در دانشگاه علامه طباطبائی به بیان گزارشی از اقدامات انجام‌ شده در این دانشگاه پرداخت.

در این نشست دکتر سلیمی رئیس دانشگاه نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم به معاونان فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه یک کشور و اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان داشت: بسیار خرسندیم که دانشگاه علامه طباطبائی برای انعقاد و امضای این تفاهم نامه انتخاب‌شده است. او افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه تأثیرات جدی درزمینه فرهنگی و به‌خصوص در عرصه بین‌المللی برای دانشگاه ها به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به عجین بودن پیچیده مباحث فرهنگی و سیاسی بر ضرورت ایجاد وحدت رویه در مباحث فرهنگی در بین دانشگاه‌های کشور تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به عجین بودن پیچیده مباحث فرهنگی و سیاسی باید به یک وحدت رویه برسیم تا به این وسیله هیچ دانشگاهی خود را مجزا از دانشگاه دیگر ندارد و بر این اساس شاهد گشایش بیشتری در حل مسائل خواهیم بود.

دکتر سلیمی اضافه کرد: این‌که می‌گوییم نمی‌توان سیاست را از فرهنگ جدا کرد و یا اینکه دانشجو و دانشگاه نباید سیاسی باشد، سیاست به معنای اعم و کلی آن نیست؛ چراکه مباحث در حوزه‌های مختلف نیز به‌نوعی باسیاست مرتبط است. او افزود: منظور این است که دانشگاه نباید پایگاهی برای کشمکش جناح‌های سیاسی باشد و این وظیفه مسئولان دانشگاهی است که با طراحی و ایجاد یک وحدت رویه در این خصوص اقدام نمایند.

رئیس دانشگاه در بخش دیگر سخنانش با اشاره به تغییر درکنش سیاسی و اجتماعی دانشجویان با تأثیر از تحولات تکنولوژیک بیان داشت: با توجه به تحولات بنیادین و ساختاری در ابزار ارتباطی، ساختارهای ذهنی نسل جدید و دانشجویان بسیار تغییر کرده است و نوع کنش فرهنگی و اجتماعی آنان نیز تغییر کرده است. او اضافه کرد: امیدواریم باهم گرایی و هم‌افزایی در حوزه مباحث فرهنگی دانشگاه‌ها، زمینه‌ساز آرامش و نشاط بیشتر در محیط دانشگاه‌ها را فراهم نماییم.

در ادامه این نشست دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی با اشاره به افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و به‌خصوص برنامه‌های برگزارشده به مناسبت روز دانشجو گفت: پهنه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بسیار گستره است و برای تأثیرگذاری در فعالیت‌های فرهنگی باید نگاه بین دستگاهی داشته باشیم و از طریق ارتباط، تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف شاهد فعالیت‌های بیشتری باشیم.

او نیز با اشاره به اهمیت هم‌گرایی بیشتر در بین دانشگاه‌ها گفت: اگر بتوانیم به رویه‌ها واحدی دست‌یابیم مسائل کمتر خواهد شد، چراکه میدان و حوزه‌ای که با آن مواجه هستیم یک حوزه پویایی است که سیالیت بسیار بالایی دارد،که قطعاً برای حل آن نمی‌توان به معیارها و استانداردهای از پیش تعیین‌شده‌ای رسید. او تأکید کرد: وحدت رویه می‌تواند زمینه هم‌گرایی و هم ترازی را فراهم نماید. او بر ارتباط بیشتر، پیوند دانشگاه‌ها از طریق اشتراک تجارب، تعامل و هم‌گرایی را زمینه‌ساز هم‌گرایی و وحدت رویه در بین دانشگاه‌ها تأکید کرد.

لازم به ذکر است در این نشست تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص تبادل فرهنگی برگزیدگان جشنواره‌های مختلف دانشجویی در حوزه‌های فرهنگی و هنری و جشنواره رویش برای حضور دانشجویان برگزیده در جشنواره‌ها و برنامه‌های سازمان در خارج از کشور به امضای معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رسید.


نظر شما :