برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاهیان با حضور رئیس دانشگاه

۱۳ دی ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۹۰۹ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۳۳۶۴
اولین جلسه «شورای سیاست‌گذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاهیان» به ریاست رئیس دانشگاه و با حضور اعضای این شورا 4 دی ماه برگزار شد.
برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاهیان با حضور رئیس دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین سلیمی بجستانی معاون دانشجویی دانشگاه در ابتدای این جلسه در سخنانی با بیان اهداف تشکیل شورای سیاست‌گذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاهیان، تعامل بیشتر سه معاونت دانشگاه شامل دانشجویی، آموزشی و فرهنگی و اجتماعی را در راستای اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی، پیشگیری از افت تحصیلی، ارتقاء عملکرد انگیزشی و تحصیلی را از جمله اهداف تشکیل این شورا برشمرد و افزود: توسعه خدمات مشاوره دانشجویی در خوابگاه ها، استفاده بهینه از ظرفیت طرح استادان مشاور، تشکیل منظم شورای سیاست گذاری، اهتمام بیشتر به نتایج طرح پایش سلامت روان، تقویت ساختار نیروی انسانی مرکز مشاوره و توجه به برنامه های پیشگیرانه از دیگر اهداف تشکیل این شورا است. 

Image result for â«Ø¯Ú©ØªØ± سلیمی بجستانیâ¬âŽ

در ادامه این جلسه، دکتر سلیمی رئیس دانشگاه از فعالیت معاونت دانشجویی از فعالیت های مرکز مشاوره و فعالیت کارکنان این مرکز به دلیل نوآوری و گستردگی خدمات ارائه شده تقدیر و تشکر نمود. او با تاکید بر این که مراقبت از سلامت روان دانشجویان ارزش آنچنان بالایی دارد که می توان آن را همسنگ خدمات آموزشی یکی از اهداف مهم دانشگاه تلقی نمود افزود: فرایند و رویکرد رشدنگر در مرکز مشاوره و فرایند پایش دانشجویان و ارزش مراقبت از وضعیت روحی آنان امر ارزشمندی است که باید همچنان به روش های نوین ادامه یابد. او با توجه به نیاز دانشجویان به مشاوره و با توجه به اینکه برخی از مشکلات ناشی از سردرگمی، سئوالات و ابهامات است بر همکاری متقابل دفتر نهاد رهبری و مرکز مشاوره تاکید نمود و اضافه کرد: همکاری گسترده مرکز مشاوره با شورای انضباطی دانشجویان به منظور پیشگیری از آسیب های اخلاقی و حل مشکلات انضباطی از طریق مشاوره اقدامی شایسته در استفاده روش علمی برای برخورد با مشکلات انضباطی دانشجویان است.

Related image

رئیس دانشگاه همچنین با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده به دانشجویان و خانواده آنها در استفاده بیشتر از خدمات مرکز مشاوره، آمار مراجعه به مرکز مشاوره در 8 ماه گذشته را دال بر نگاه مثبت دانشجویان به مرکز مشاوره اعلام کرد.

در ادامه، دکتر کیومرث فرحبخش مدیر مرکز مشاوره دانشگاه، گزارشی از عملکرد 8 ماهه مرکز مشاوره دانشگاه (فروردین تا آبان 97) در خصوص انتقال و افتتاح ساختمان جدید مرکز مشاوره و فعالیت های متنوع این مرکز به دانشجویان به خصوص دانشجویان نو ورود مقاطع مختلف تحصیلی ارائه نمود. او رویکرد رشد نگر در ارائه خدمات مشاوره ای و تنظیم برنامه های مرکز مشاوره مطابق با نیازسنجی بر اساس مشکلات دانشجویان را اصلی ترین هدف این مرکز برشمرد. 

سپس دکتر حسین سلیمی بجستانی بر تصویب ساختار مرکز مشاوره تاکید نمود و بر موضوع استفاده بهینه از وجود استادان مشاور و آموزش فنون اولیه مشاوره به آنان و نیز تشخیص و ارجاع دانشجویان با نیاز شدید به مشاوره را مطرح کرد که با موافقت اعضای شورا، مقرر شد این امر با همکاری معاونت آموزشی و دفتر شاهد و ایثارگر پیگیری گردد.

در این جلسه، دکتر ایرانزاده معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر برجعلی رئیس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی و دکتر عسگری  از اعضای این شورا نیز پیشنهاداتی برای محور قرار دادن سلامت، ازدواج، امور فرهنگی، نقش اساتید در امیدواری دانشجویان و ... مطرح داشتند.

لازم به ذکر است با توجه به ماده 6 آیین‌نامه تشکیل مراکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی دولتی و غیر دولتی، به منظور تصویب برنامه‌ها و نظارت بر حسن اجرا و ارزیابی فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه شورایی به نام «شورای سیاست‌گذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاهیان» با ترکیب رئیس دانشگاه، معاونان دانشجویی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و توسعه و منابع انسانی دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و رئیس مرکز مشاوره دانشجویی تشکیل شده است که هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه خواهد داد.


نظر شما :