رئیس کل بیمه مرکزی: نقش تعیین کننده مراکز آموزشی در ارتقای جایگاه بیمه کشور

۰۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۸۴۹ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۹۱۹۸
به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش؛ نشست تخصصی با حضور دکتر سلیمانی رئیس‌کل محترم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی بیمه کشور در تاریخ 25 آذر ماه در موسسه آموزش عالی بیمه اکو برگزار شد.
رئیس کل بیمه مرکزی: نقش تعیین کننده مراکز آموزشی در ارتقای جایگاه بیمه کشور

در این نشست دکتر صفری رئیس پژوهشکده بیمه، خسروشاهی قائم‌ مقام و تنی چند از مسئولان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران میهمان ریاست و اعضای هیئت‌ علمی موسسه آموزش عالی بیمه اکو بودند. در ابتدای جلسه دکتر آتوسا گودرزی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو ضمن خوش‌ آمد گویی به تشریح دستاوردهای دانشکده در حوزه بیمه پرداخت و بر آمادگی برای هرگونه همکاری دوجانبه آموزشی و پژوهشی با صنعت بیمه کشور و به‌خصوص بیمه مرکزی تأکید کرد و خواهان حضور گسترده‌تر دانش‌آموختگان موسسه در بدنه کارشناسی صنعت بیمه کشور شد.

در ادامه دکتر سلیمانی ضمن استقبال از محورهای مطرح‌ شده اعلام داشت: صنعت بیمه یک صنعت دانش‌ محور است. پیوند صنعت و دانشگاه از گذشته وجود داشته است و در حال حاضر باید این پیوند تقویت شود، چرا که روند توسعه صنعت بیمه با توسعه رشته‌های دانشگاهی و پژوهش‌های بیمه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود. او ادامه داد: با این رویکرد و باهدف معرفی محصولات بیمه‌ای؛ بیمه مرکزی دست نیاز به‌ سوی استادان و مراکز علمی چون موسسه آموزش عالی بیمه اکو برمی‌دارد. 

دکتر سلیمانی حضور دانش‌آموختگان متخصص در بدنه کارشناسی صنعت بیمه را یکی از ارکان اصلی این صنعت مطرح و اظهار امیدواری کرد: شرکت‌های بیمه و به‌ ویژه شرکت‌های تازه تأسیس و در آستانه تأسیس، از نظر کارشناسان و فارغ‌التحصیلان جوان مراکز معتبر علمی چون موسسه آموزش عالی بیمه اکو، بهره‌مند گردند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی با تأکید بر نیاز صنعت بیمه کشور به فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی افزود: تصویب رشته دکتری بیمه که در راستای نیازهای فعلی و آتی صنعت بیمه با تمرکز بر حوزه‌های مالی و ریسک تدوین‌شده است، بسیار امیدبخش است. او اضافه کرد: رشته علوم اکچوئری (بیم سنجی) فرصت مغتنمی برای صنعت بیمه کشور فراهم نموده است و با توجه به محدودیت تعداد اکچوئرهای شرکت‌های بیمه لازم است از ظرفیت فارغ‌التحصیلان این رشته به نحو مناسبی بهره‌ برداری شود. او که قبل از حضور در نشست؛ بازدیدی از ساختمان جدید موسسه به عمل آورد با اشاره به ظرفیت‌های پایان‌ نامه‌ های دانشجویی اشاره و اعلام داشت: پایان‌ نامه‌ ها می‌تواند با همکاری بیمه مرکزی به‌صورت هدفمند و در راستای پاسخگویی به سؤالات اصلی صنعت بیمه کشور تعریف و تدوین گردد. 

در ادامه نشست، اعضای هیئت‌ علمی موسسه آموزش عالی بیمه اکو به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با سخنان مطرح‌شده و پتانسیل‌های موجود آموزشی و پژوهشی در دانشکده پرداختند. در پایان؛ رئیس‌کل بیمه مرکزی ضمن اظهار خرسندی از نشست برگزارشده؛ در خصوص اجرایی شدن همکاری‌های آتی گسترده میان موسسه آموزش عالی بیمه اکو و بیمه مرکزی، برگزاری نشست‌های مشترک میان موسسه آموزش عالی بیمه اکو و پژوهشکده بیمه را پیشنهاد‌هایی را مطرح نمود که مورد استقبال ریاست و اعضای هیئت‌علمی دانشکده بیمه اکو قرار گرفت.


نظر شما :