حضور هیئتی از دانشگاه علامه طباطبائی در کنفرانس منطقه ای سفیران جوان افغانستان

۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۷۹۷ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۴۲۳
کنفرانس سفیران صلح جوان به ابتکار موسسه آلمانی- افغانی میدیوتیک افغانستان، آذر ماه جاری در مرکز رسانه های حکومت شهر کابل برگزار شد.
حضور هیئتی از دانشگاه علامه طباطبائی در کنفرانس منطقه ای سفیران جوان افغانستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این کنفرانس دو روزه با هدف ترویج صلح پایدار در بین جوانان چهار کشور ایران، پاکستان، تاجیکستان و افغانستان برگزار شد. دانشگاه علامه ‏طباطبائی نیز به دعوت موسسه مدیویتیک در سال سوم برنامه سفیران جوان، به این برنامه پیوست و هیئتی از دانشگاه علامه‏ طباطبائی به عنوان سفیران جوان در این کنفرانس حضور پیدا نمودند. 

در روز نخست از برنامه این کنفرانس منطقه ای، جوانان کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان، چشم انداز صلح و همگرایی منطقه ای را در قالب گروه های کاری و در فضایی دوستانه تحلیل کردند. هدف از نشست صمیمانه روز نخست، تشریح فعالیت های گذشته برنامه سفیران جوان و توافق درباره رویدادهای آتی این برنامه بود.

در ادامه برنامه، بازدیدی از مرکز مطالعات استراتژیک وزارت امورخارجه افغانستان ترتیب داده شد و دکتر فرامز تمنا، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وزارت امورخارجه با میزبانی از سفیران جوان کشورهای منطقه در خصوص فرایند صلح افغانستان و سیاست خارجی این کشور و نقش جوانان کشورهای منطقه در برقراری صلح پایدار صحبت نمود. 

در روز دوم از برنامه های نشست کابل، همایش منطقه ای سفیران جوان، با حضور سفیران و معاونین سفرای چهار کشور شرکت کننده و همینطور جمعیتی متشکل از 250 نفر نخبگان کشور افغانستان در مرکز رسانه های حکومت شهر کابل برگزار شد. در این همایش بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در سخنانی بر اهمیت جامعه مدنی و ترویج صلح در میان جوانان کشورهای منطقه تاکید کرد. او با بیان این نکته که پایان منازعه و دستیابی به صلح به یک مطالبه عمومی در افغانستان تبدیل شده است اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای برقراری صلح پایدار در این کشور دریغ نخواهد کرد. 

لازم به ذکر است برنامه سفیران جوان از سه سال پیش فعالیت‏ های خود را آغاز نمود و در سال گذشته موفق به برگزاری جشنواره های صلح متعددی در کشورهای تاجیکستان، پاکستان و افغانستان شده است.


نظر شما :