مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله‌ی دانشگاهی بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه

۲۶ آذر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۷۸۲ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۵۶۸۸
مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله‌ی دانشگاهی بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه علامه طباطبائی 25 آذرماه جاری در محل سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.
مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله‌ی دانشگاهی بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، تقدیر از برگزیدگان مرحله‌ی دانشگاهی بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه دانشگاه علامه طباطبائی با حضور رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون دانشجویی، معاون پژوهشی، رؤسای دانشکده‌ها، مدیران گروه‌های آموزشی و جمعی از مدیران و دانشجویان برگزار شد.

در این مراسم 39 دانشجوی نمونه از کلیه مقاطع تحصیلی پس از بررسی در کمیته داوران و بر اساس شاخصه‌های اعلام‌شده در دستورالعمل این دوره، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند. از این تعداد 3 دانشجو به‌عنوان برگزیده نهایی این دوره به‌ منظور رقابت در مرحله کشوری و بقیه دانشجویان به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند. 

در این مراسم دکتر سلیمی در سخنانی با تبریک به دانشجویان نمونه خطاب به خانواده‌های آنان گفت: گوهرهای تابناکی که امروز شاهد موفقیت‌های آنان هستیم، محصول زحمات و حمایت‌های شما هستند و لازم است از این همراهی و  حمیات سازنده تشکر نمایم. او در بخش دیگری از سخنانش ضمن تأکید بر اهتمام همه مسئولان و استادان دانشگاه برای ظهور استعدادهای دانشجویان افزود: مسئولان و استادان دانشگاه همان احساس مسئولیت خانواده‌ها را در قبال دانشجویان دارند. او افزود: گاهی به دلیل کم بودن امکانات، محدودیت‌های زیاد و یا مصلحت‌هایی ممکن است در این امر مهم مسائلی را شاهد باشیم اما خوشبختانه علیرغم این مشکلات این استعدادهای سرشار و همه‌ جانبه در دانشجویان به بار نشسته است.

او بابیان شاخصه های دانشجوی نمونه اضافه کرد: وقتی کسی را به‌عنوان دانشجوی نمونه معرفی می‌کنیم اصلاً به این معنا نیست که تنها تولید علمی برجسته‌ای داشته یا اینکه در فعالیت علمی و پژوهشی در جوامع علمی درخشیده، بلکه به این دلیل است که شخصیت علمی و فرهنگی متفاوتی را از خود بروز داده است. او با اشاره به استعدادهای سرشار دانشجویان در کشور و به‌ویژه در دانشگاه علامه طباطبائی گفت: 16 هزار دانشجوی برجسته در این دانشگاه تحصیل می کنند ولی در بین آن‌ها افرادی نمونه می‌شوند که سختی و ریاضت را به جان خریده و به چهره‌های شاخص جامعه علمی خود بدل می‌شوند. رئیس دانشگاه گفت: دانشجویانی که امروز به‌عنوان نمونه معرفی می‌شوند و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت دانشجویانی نیستند که تنها در آزمون‌ها و تولیدات علمی موفق باشند، بلکه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و دینی آن‌ها که منجر به بالندگی دانشگاه شده است نیز باعث نمونه شدنشان شده است.

دکتر سلیمی در ادامه بابیان مسائل و مشکلات موجود در جامعه خطاب به دانشجویان گفت: در فضای اجتماع و همین‌ طور در دانشگاه مسائل و مشکلات زیادی وجود دارد ولی با توجه به استعدادهای سرشار دانشجویان چنین مخاطراتی، به همان اندازه فرصت و امکان به بار نشستن استعدادها را نیز فراهم خواهد کرد. او به‌ضرورت بهره‌گیری از این تهدیدها و تبدیل آن به فرصت تأکید کرد و افزود: بازارهای آشفته جایی است که در بسیاری از تجربیات، زمینه ی توسعه و جهش ناگهانی در آن وجود دارد و اتفاقاً کسانی توانسته‌اند استعدادهای خود را بازیابند که از شرایط و تهدیدات، فرصت‌های برجسته برای خود ایجاد نمایند. او تأکید کرد: دانشجویان حلال مشکلات، یابنده راه‌حل ها هستند و باید زمینه برای به بار نشستن استعدادهای آنان فراهم گردد. 

دکتر سلیمی در پایان سخنانش تصریح کرد: دانشگاه در حد توان از ایده پردازی ها، راه اندازی و کمک به ثبت شرکت‌های دانش‌ بنیان و انجام پروژه‌های مشترک علمی و تحقیقاتی دانشجویان حمایت خواهد کرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در سخنانی با تبریک سالروز ولات امام حسن عسگری (ع) و همچنین هفته پژوهش گفت: این مناسبت‌ها بهانه‌ای برای تقدیر از دانشجویان نخبه و پاسداشتی از زحمات آنان است. او با اشاره به آیات تلاوت شده در این جلسه گفت: در تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبائی اشاره‌ای دارند به تلاش عالمان که چون غواصان در عرصه علم غوطه‌ور هستند. او خطاب به دانشجویان گفت: آن بندگان خدا که خشیت به خرج می‌دهند جزو راسخون هستند، چراکه زحمت کسب علم را خریده‌اند. او بابیان ویژگی‌ها و سجایای امام حسن عسگری (ع) افزود: رفتار، سکنات و ویژگی های این امام همام برای نشر، ترویج و اعتلای کلمه حق و معارف دینی  که به خرج می‌دادند حاکی از یک ارتباط منسجم و گسترده در جهان اسلام است. او گفت: با توجه  ائمه به اهل علم، ایشان در نشر علوم و معارف دینی بیشترین خدمت را در جهان اسلام ارائه داشتند.  

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان سخنانش با تأکید بر اهمیت نقش‌آفرینی دانشجویان به‌ویژه دانشجویان نخبه در جامعه افزود: باید به‌عنوان یک کنش گر فعال اجتماعی در مسائل مربوط به جامعه خود نقش‌آفرین بوده و خروجی فعالیت‌های علمی و تحقیقی در خدمت به حل مسائل و معضلات جامعه قرار گیرد.

 در ابتدای این مراسم دکتر مقامی مدیر خدمات دانشجویی دانشگاه نیز به ارائه گزارشی از روند برگزاری بیست و هفتمین دروه انتخاب دانشجوی نمونه پرداخت. او به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: نشاط، شادابی و ارتقای انگیزه‌های علمی و نیز شناسایی استعدادهای برتر علمی در میان دانشجویان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

او بابیان شاخصه‌های موردنظر در انتخاب دانشجوی نمونه و تعداد ثبت‌نام کننده در این سامانه گفت: بر اساس آئین‌نامه ابلاغی در 4 حوزه آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و دانشجویی و در 20 شاخصه، دانشجویان شرکت کننده مورد بررسی کمیته داوران قرار گرفتند. از تعداد 109 دانشجویی که اطلاعات تکمیلی خود را در سامانه ثبت نمودند، 3 نفر به‌عنوان نمونه در سطح دانشگاه انتخاب و 36 نفر دیگر شایسته تقدیر شناخته شدند. مدیر خدمات دانشجویی دانشگاه گفت: به‌منظور اطلاع دانشجویان از نظرات داوران و همچنین نقاط ضعف و قوتشان کارنامه‌ای برای شرکت‌کنندگان آماده و در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

در پایان این مراسم از 3 دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه و 39 دانشجوی شایسته تقدیر با حضور رئیس دانشگاه و معاونانشان با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

اسامی دانشجویان نمونه دانشگاه که موفق شدند به مرحله منطقه‌ای انتخاب دانشجوی نمونه راه یابند به این شرح است:

مرضیه مرادی دانشجوی مقطع دکتری رشته تکنولوژی آموزشی

فاطمه نوری راد دانشجوی مقطع دکتری رشته علوم ارتباطات

سید فاتح مرادی دانشجوی مقطع دکتری رشته علوم سیاسی


نظر شما :