رونمایی از مجموعه آثار علامه طباطبائی در سیستم کتابخانه دیجیتالی دانشگاه

۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۷۴۹ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۲۴۳
هم‌زمان با برگزاری آیین سالانه‌ی «یادمان علامه سید محمدحسین طباطبائی: تشیع و مختصات فرهنگ شیعی» و در سالروز درگذشت آن متفکر بزرگ، از درختواره مجموعه آثار علامه سید محمدحسین طباطبائی در سیستم کتابخانه دیجیتالی دانشگاه رونمایی شد.
رونمایی از مجموعه آثار علامه طباطبائی در سیستم کتابخانه دیجیتالی دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این مجموعه که از سوی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه راه اندازی شده است در دو بخش شامل «آثار تدوین‌شده توسط علامه طباطبائی» و «آثار درباره علامه طباطبائی» است که برای هریک پیشینه‌های فراداده‌ای مناسبی تهیه‌شده است. در میان منابع گردآوری‌شده در این مجموعه، منابعی وجود دارند که در هیچ محیط اطلاعاتی دسترس‌پذیر نبوده‌اند، و یا این‌که بسیار پراکنده منتشرشده بود.

با انجام این فعالیت و ایجاد درختواره در کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبائی، منابع به‌صورت متمرکز در دسترس پژوهشگران خواهد بود و شیوه‌های دسترسی به منابع موجود از طریق جستجو و نیز درختواره است. منابع در درختواره بر اساس نوع منبع تقسیم‌بندی شده‌اند و شامل کتاب، پایان‌نامه، مقاله، عکس و فیلم در سیستم کتابخانه دیجیتالی است.

علاوه بر منابع موجود در کتابخانه دیجیتالی، تمامی آثار فیزیکی علامه طباطبائی توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه تهیه‌ شده و بخش خاصی در مخزن کتابخانه به این مجموعه اختصاص‌ یافته است.


نظر شما :