دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی آمادۀ ورود به بازار کار می شوند

۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۶۲۱ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۵۵۵۴
مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان یکی از مهمترین مسائلی است که همواره موردتوجه دانشجویان و مسئولان دانشگاه‌ها بوده است. در حقیقت مهارت افزایی نوعی فراگیری فنون، روش‌های انجام حرفه و اکتساب ظرفیت‌هایی مؤثر در تولید (مهارت‌های عمومی، پایه و تخصصی) محسوب می‌شود که دانشجویان با فراگیری آن از دغدغه اشتغال به کارشان کاسته خواهد شد. بر همین اساس سال تحصیلی 97-98را سال «مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری» دانشجویان نام‌گذاری کرده اند.
دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی آمادۀ ورود به بازار کار می شوند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دانشگاه علامه طباطبائی در این زمینه از جمله دانشگاه های پیشرو بوده است. دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه دربارۀ شکل‌گیری دوره‌های مهارت افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باهدف آموزش‌ تخصص‌های مکمل در هر رشته برای آمادگی بیشتر جهت ورود به عرصۀ کار معتقد است: اگر دانشگاه وارد این عرصه نشود، بازار مکاره و پرطمطراق این نیاز آن را به قهقرا خواهد برد. به‌عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور با سازمان‌های مختلف وارد مذاکره شده ایم تا ببینیم چگونه می‌توانیم نیازهای تخصصی‌شان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی جدید برآورده نمائیم.

در حاشیۀ مراسم افتتاحیۀ کرسی «ارتباطات علم و فناوری یونسکو» که در دانشکدۀ علوم ارتباطات برگزار شد، وزیر علوم، تحقیقات و ‌فناوری دربارۀ طرح مهارت افزایی دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد: این طرح باهدف افزایش مهارت‌ها و نیز کارآفرین بودن دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی پیش‌بینی‌شده است و بر این اساس دانشجویان، اشتغال مبتنی بر ظرفیت‌ها و دانش‌های تخصصی خود را دنبال خواهند کرد. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دربارۀ عملکرد دانشگاه علامه طباطبائی در این خصوص خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌هایی که ارائه‌شده است عملکرد دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان یک دانشگاه تخصصی علوم انسانی در اجرای دوره‌های مهارت افزایی دانشجویان رضایت‌بخش بوده است. او ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های فنی و مهندسی و نیز پزشکی این طرح عملیاتی شود.


نادر نعمت‌الهی، معاون آموزشی دانشگاه نیز دربارۀ روند اجرای طرح اشتغال‌زایی دانشجویان این دانشگاه، با بیان این نکته که افزایش مهارت‌های کسب شغل از اولویت‌های دانشگاه است، اظهار کرد: دانشجویان در دوره تحصیل مجموعه‌ای از آموخته‌هایی را فرا می‌گیرند، اما زمانی که می‌خواهند آن‌ها را به کار گیرند به مهارت‌هایی نیاز دارند؛ لذا بر آن شدیم که مهارت‌هایی علاوه بر دروس کلاسی را به دانشجویان ارائه کنیم.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: هدف از این طرح این است که دانشجویان غیر از آموزش‌های رسمی دورۀ کارشناس خود، مهارت‌هایی یاد بگیرند که با این مهارت‌ها بتوانند به اشتغال‌یابی برسند. در همین راستا، دانشگاه علامه طباطبائی در این زمینه عملکرد مثبت و قابل توجهی داشته است به گونه ای که هفتۀ گذشته در نشست خبری روسای دانشگاه های سطح یک کشور دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه گفت: بیش از ۵ هزار دانشجوی این دانشگاه در ۸ ماه اخیر با شرکت در دوره‌های آموزش مکمل مهارتی برای برعهده گرفتن مشاغل مختلف آماده شده‌اند.


در پایان هفتۀ گذشته که از جمله هفته های شلوغ این مهارت ها بوده است 37 دورۀ مهارتی اختصاصی و عمومی توسط دفتر مهارت افزایی دانشگاه برگزار شده است که طی آن بیش از 930 نفر از دانشجویان متقاضی آموزش دیده اند.


از جمله دوره هایی که در پایان این هفته برگزار و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است می توان به دوره های نیازسنجی آموزشی، لیزرل، مطالعات امکان سنجی، طراحی سایت، کلیت مدیریت پروژه، دوره spss، نرم افزار پریمیر، نرم افزار R، گرافیک رایانه ای، نرم افزار هلو، فنون پذیرایی و تشریفات، مهارت مداخلات پایه در روان درمانی اعتیاد، کامفار، ICDL، مربیگری مهدکودک، آموزش زبان انگلیسی مهد کودک، دوره جامع مربیگری اتیسم، مربیگری بیش فعالی، دوره دیجیتال مارکتینگ، دوره تعمیر موبایل و تبلت، مربیگری پیش دبستان و دبستان و دورۀ اظهارنامه مالیاتی اشاره کرد.

 


نظر شما :