کارگاه آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی علمی و روش شناسایی نشریات معتبر برگزار شد

۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۶۱۰ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۰۸۲
کارگاه آموزشی آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی علمی داخلی و روش شناسایی نشریات معتبر برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری 5 آذر ماه جاری در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد.
کارگاه آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی علمی و روش شناسایی نشریات معتبر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی،کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه در راستای کمک به ارتقاء و توانمندسازی اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه،‌ با همکاری مرکز اطلاعاتی علمی جهاد دانشگاهی (SID) کارگاه آموزشی رایگان با عنوان "آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی علمی داخلی و روش‌های شناسایی نشریات معتبر" را برگزار نمود.
در این کارگاه آموزشی، دکتر عظیم‌زاده رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی توضیحاتی در رابطه با پایگاه‌های اطلاعاتی علمی و ابزارهای جستجوی آنها ارائه داد. او سپس به معرفی پایگاه‌های اطلاعات علمی – تخصصی فارسی از جمله نورمگز، درگاه جامع علوم انسانی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)، سیویلیکا  و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی پرداخت. در ادامه، ویژگی‌‌ها و امکانات،  پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی برای حاضران تبیین شد. تشریح سه بانک اصلی این مرکز شامل بانک نشریات، بانک مجامع علمی، بانک طرح‌های پژوهشی بخش دیگری از این کارگاه بود. پرسش و پاسخ، آخرین بخش از این کارگاه را به خود اختصاص داد.


شایان ذکر است فایل این کارگاه، در وب‌سایت کتابخانه مرکزی، بخش کارگاه‌های آموزشی قابل دسترس است.


نظر شما :