مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۵۷۵ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۳۵۸
مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه با حضور معاون پژوهشی دانشگاه، جمعی از اعضای هیئت علمی و کتابداران دانشگاه، 6 آذر ماه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد.
مراسم بزرگداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی به نقل از مدیریت کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه، دکترحمیدرضا علومی یزدی معاون پژوهشی دانشگاه در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت نقش و خدمات کتابدران به برنامه دانشگاه برای تبدیل وضعیت  کتابداران به پژوهشیاران گفت: به دنبال اجرای این برنامه ها، باید فضای کتابخانه‌ها مناسب‌سازی شود و در این مناسب‌سازی، امکانات فیزیکی کتابخانه‌ها اهمیت زیادی دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت. او اضافه کرد: در سویی دیگر خود کتابداران هستند که با سلایق و علایق خود، می‌توانند در مناسب‌سازی فضای کتابخانه‌ها نقش ایفا نمایند.

دکتر سیدمهدی طاهری، رئیس کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک روز کتابدار، از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این مراسم و نیز تقدیر از کتابداران برگزیده دانشگاه در هفته پژوهش خبر داد. 

دیگر سخنران این مراسم، دکتر ابراهیم افشار زنجانی استاد پیشکسوت رشتۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی بود. او بابیان این‌که به فضای کتابخانه‌ها باید توجه ویژه‌ای داشت، از تمامی کتابداران درخواست کرد دو کتاب «شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها» و «مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران» را مطالعه نمایند و در محیط کار خود به‌کارگیرند. استاد بازنشسته علم اطلاعات و دانش‌شناسی، از فضای کتابخانه‌های دانشگاهی خارج از کشور سخن گفت و تجارب کاری خود را در مدت تحصیل در کشور استرالیا برای حاضران بازگو کرد.

در ادامه، دکتر میترا صمیعی مدیر گروه علم اطلاعات و دانشنامه دانشگاه علامه طباطبائی، کتابخانه  یک‌نهاد اجتماعی معرفی کرد و رسالت کتابخانه‌ها را بسیار مهم و اساسی برشمرد. او بابیان پیشنهاد‌هایی در این خصوص گفت: آگاهی از علایق پژوهشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، برخورداری از مهارت‌های پژوهشی و آشنایی با حداقل یکی از زبان‌های خارجی از مهم‌ترین موارد موردتوجه از سوی کتابداران است.

در پایان این مراسم از کتابداران برگزیده دانشگاه تشکر و تقدیر به عمل آمد.

اسامی کتابداران برتر دانشگاه: 

فاطمه شفیعی زاده کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ علوم ارتباطات،سجاد کرمی کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ علوم اجتماعی،  ملیحه قربانیان کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ اقتصاد،  الهام پیرزا ده کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی،  مژگان مزرعه خطیری کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی،  افسانه سلطان محمدی کارشناس کتابخانۀ مؤسسۀ بیمۀ اکو، اصغر دولت‌آبادی کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ مدیریت و حسابداری،  افروز همراهی کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ تربیت‌بدنی، زهره کریمی کارشناس کتابخانۀ دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی، اکرم شیخ کارشناس کتابخانه دانشکده علوم ریاضی و رایانه و محمدعلی زرگری و سعید اصغر زاده کارشناس‌های کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد.


نظر شما :