زندگی به رنگ خوابگاه/بازدید معاون وزیر علوم و رئیس دانشگاه از خوابگاه های دانشگاه

۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۵۷۴ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۵۸۰۶
اتاق کوچکی است. چهار تخت دارد و ساکنان آن دور از خانواده هایشان. در این اتاق، هم درس می‌خوانند و هم غذا می‌خورند، گاهی نیز کف اتاق برای آنها زمین بازی می‌شود. شب هم که می‌رسد در آن می‌خوابند. خلاصه اینکه در این اتاق کوچک «زندگی» می‌کنند. یک کتری آب جوش و چند عدد چای کیسه‌ای و شب بیداری‌های طولانی و گپ و گفت‌. اگر از هر کدام از اطرافیانتان که تجربه زندگی خوابگاهی داشته اند از خاطراتشان بپرسید احتمالا یکی از شیرین‌ترین این خاطرات دورهمی های شبانه و گپ‌وگفت و چای خوردن باشد. این وصف زندگی در «خوابگاه» است.
زندگی به رنگ خوابگاه/بازدید معاون وزیر علوم و رئیس دانشگاه از خوابگاه های دانشگاه

زندگی در خوابگاه، فرصتی برای بیرون آمدن از لاکِ تنهایی و تجربۀ زندگیِ مستقل به شکلِ ملایم و گلخانه ای است. فرصتی که با پرورش روحیه مسئولیت پذیری، انعطاف پذیری، سازگاری، همکاری، واقع بینی و... شما را برای ورود به دنیای گاهی زمختِ خارج از خانواده، آماده می کند. زندگی در خوابگاه، ناخودآگاه تمام ابعاد وجود شما را درگیر و ظرفیت های وجودیتان را بالفعل می کند.

دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی کشور دارای مجتمع های خوابگاهی بسیاری است که هر کدام در نقطه ای از شهر تهران واقع شده اند. به مناسبت بزرگداشت مقام دانشجویان و بررسی دغدغه ها، مسائل و مشکلات دانشجویان این دانشگاه، دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان اموردانشجویان با همراهی دکتر حسین سلیمی، رئیس این دانشگاه و جمعی از مسئولان شبی را با دانشجویان ساکن خوابگاه سپری کردند.

در ابتدا مسئولان راهی خوابگاه شهید گلعذاری دانشگاه علامه طباطبائی شدند. دانشجویان این خوابگاه هر کدام خواسته هایی از مسئولان داشتند. از افزایش ساعات تردد دانشجویان تا افزایش وام دانشجوئی و کیفیت غذاها. ذوالفقار یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان می کند که دانشگاه علامه طباطبائی در زمینۀ ارتقای سراهای دانشجوئی «پیشرو» بوده است و تاکید می کند تمام خوابگاه های این دانشگاه «دارای رتبۀ 1 و 2» هستند.

مقصد بعدی مسئولان، مجتمع خوابگاهی شهید سلامت است. دکتر صدیقی و دکتر سلیمی از چند بلوک این مجتمع بازدید می کنند و دقایقی را مهمان اتاق های کوچک اما صمیمی دانشجویان می شوند. نکتۀ قابل توجه در این خوابگاه این است که با وجود دغدغه های صنفی، اغلب دانشجویان بیشتر دغدغه های علمی و پژوهشی دارند. افزایش ارزهای دانشجویی برای فرصت های مطالعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، درخواست برای ثبت ایده و اختراع هایشان، افزایش نشست های استادان و گروه های علمی با دانشجویان و... از جمله خواسته های پژوهشی دانشجویان است.

معاون وزیر، رئیس دانشگاه و سایر مسئولان شام را مهمان دانشجویان هستند. شب در خوابگاه رو به پایان است. خوابگاهی که زندگی در آن سرشار از شوخی‌های دوستانه، بازی‌ها و درس خواندن های دسته‌جمعی، تعریف از محل زندگی در شهرهای مختلف، روزی به خاطراتی تبدیل می‌شود که آنها را بر سر ذوق می‌آورد. شاید بسیاری آرزو داشته باشند که زمان به عقب بازگردد و یک‌شب را روی تخت سفت و قدیمی خوابگاه دانشجویی بخوابند و با صدای بسته شدن محکم در اتاق از خواب بیدار شوند. ولی زندگی با همۀ این مشکلات اینقدر شیرین بود که برخی در مورد آن می‌گویند «اینقدر خوب بود که متوجه نشدیم کی 4 سال شد».


نظر شما :