حضور و سخنرانی هیات استادان دانشگاه های ترکیه در موسسه آموزشی بیمه اکو

۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۴۷۸ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۲۰۳
یکشنبه 28 آبان پروفسور آکالین در موسسه آموزش عالی اکو در ‌دانشگاه علامه طباطبائی حضور یافته و سخنرانی کرد.
حضور و سخنرانی هیات استادان دانشگاه های ترکیه در موسسه آموزشی بیمه اکو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، یکشنبه 28 آبان پروفسور آکالین به همراه هیئتی از کشور ترکیه در جمع دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای در موسسه آموزش عالی اکو در ‌دانشگاه علامه طباطبائی حضور یافته و سخنرانی کرد.

اکالین ضمن اشاره به پیوندهای تاریخی میان دو ملت بر لزوم  تقویت همکاری میان دو کشور تأکید نموده و در بخشی از سخنان خود به معرفی طرح پیشنهادی ترکیه برای ایجاد یک سازمان همکاری منطقه‌ای به نام (پنج کشور پنج دریا) با حضور پنج کشور ایران، ترکیه، عراق، سوریه و آذربایجان پرداخته و از ایران و ترکیه به‌عنوان موتور محرک همکاری در منطقه غرب آسیا نام برد.

ادامه برنامه به طرح پرسش از سوی دانشجویان حاضر و پاسخگویی به پرسش‌های دانشجویان اختصاص یافت. پروفسور آکالین در پاسخ به پرسشی در مورد فرایند دولت سازی و مسئله کردها در ترکیه، با تأکید بر ماهیت فراقومیتی ملت‌ها به نقش فرهنگ اسلامی در ایجاد یکپارچگی میان اقوام در کشورهای اسلامی اشاره نمود. وی همچنین نسبت به ادامه همکاری میان ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه ابراز امیدواری نمود.

در پایان دکتر عایشه از همراهان پروفسور آکالین ضمن تشکر از میهمان‌نوازی ایرانیان با ایراد سخنانی به لزوم تقویت دوستی میان دو ملت اشاره نموده و نسبت به افزایش همکاری‌های دو کشور خصوصاً در بخش دانشگاهی ابراز امیدواری کرد.


نظر شما :