انتصاب دکتر جواد کاشانی به سمت ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی

۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۳۷۹ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۵۷۲۹
طی حکمی از سوی دکتر سلیمی رئیس دانشگاه دکتر جواد کاشانی به سمت رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه منصوب شد.
انتصاب دکتر جواد کاشانی به سمت ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم تودیع دکتر سید منصور میر سعیدی و معارفه دکتر جواد کاشانی به سمت ریاست جدید این دانشکده 21 آبان ماه با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشکده در محل سالن اجتماعات شهید بهشتی این دانشکده برگزار شد.

در این مراسم دکتر سلیمی در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های دکتر میر سعیدی در دوران تصدی مسئولیت دانشکده حقوق و علوم سیاسی بیان داشت: دوست بسیار گران‌قدرم در شرایط سخت مدیریت دانشکده را تقبل نمودند که لازم می‌دانم به خاطر این همکاری، تلاش‌ها و خدمات انجام‌شده در این مدت از ایشان صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم. رئیس دانشگاه سپس با معرفی دکتر کاشانی به سمت دانشکده حقوق و علوم سیاسی به بیان ویژگی‌های ایشان پرداخت و گفت: این دانشکده در حال حاضر 77 عضو هیات علمی دارد که هر یک قابلیت‌های برجسته علمی، اخلاقی و اجرایی دارند، ولی برخی از آن‌ها این قابلیت های مختلف را در خود جمع دارند. او با تقدیر از دکتر کاشانی در پذیرش این مسئولیت افزود: سعه‌صدر، توان اجرایی، قدرت علمی، ارتباط با استادان و دانشجویان از ویژگی منحصربه‌فرد ایشان است. او اضافه کرد: دکتر کاشانی جایگاه رئیس دانشگاه را در دانشکده دارند و درک عمیقی از مسائل دانشگاه و دانشکده دارند امیدوارم که همچون چند سال گذشته، راه توسعه و اعتلا دانشکده را ادامه دهند.

رئیس دانشگاه موقعیت ممتاز دانشکده حقوق و علوم سیاسی با همراهی و همدلی اعضای دانشکده را  مورد اشاره قرارداد و گفت: دانشکده حقوق و علوم سیاسی در طی 22 سال که از تأسیس آن می‌گذرد گام‌به‌گام رو به اعتلا و توسعه بوده است و بی‌گمان در حال حاضر یکی از مراکز اصلی دانش حقوق و شاخه‌های مختلف دانش سیاست و بین‌الملل است. او افزود: آن چیزی که باعث رشد، پایداری و تعمیق فعالیت‌های این دانشکده تاکنون بوده و بعد از این هم باعث تحکیم بیشتر آن خواهد بود، وجود یک روح جمعی در درون این دانشکده است. رئیس دانشگاه تصریح کرد: روح جمعی که مقدم بر منافع فردی است پیوندهایی را به وجود می‌آورد که کلیتی را به نام دانشکده، گروه‌های مختلف آموزشی و دانش‌هایی که آن را نمایندگی می‌کنیم  شکل می دهد که اولی تر از گرایش‌های فردی، سیاسی و نیز مکاتب علمی است. او تصریح کرد: وجود این پیوندهای عمیق میان استادان، دانشجویان و کارکنان دانشکده را به جلو خواهد برد.

هویت جمعی و جایگاه رفیعی که همه خواستار رسیدن به آن هستند برای ما بسیار مهم است

دکتر سلیمی در ادامه سخنانش با اشاره به شرایط عدم امنیت روحی و هراس فکری کارکنان درگذشته در دانشگاه،  افزود: هراس و عدم امنیت روحی و شغلی مانع شکل‌گیری روح جمعی خواهد شد. او به تلاش‌های انجام‌شده از ابتدای مسئولیتش در دانشگاه برای شکل‌گیری روح جمعی و ایجاد روحیه پرنشاط در یک محیط امن و آرام و نیز به وجود آوردن احساس آرامش خاطر بیشتر برای تبلور اندیشه‌های جدید تأکید کرد و افزود: با همکاری همکارانم تلاش کردیم از طریق اقدامات مختلف و نمادین که بسیار تأثیرگذار هم بود، این روحیه را در میان کارکنان علمی، اداری و دانشجویان دانشکده ایجاد نماییم. رئیس دانشگاه در بخش دیگر به بیان انتظارات خود از ریاست جدید دانشکده پرداخت و بیان داشت: مهم‌ترین چیزی که دکتر کاشانی و همکارانشان در دوره جدید مدیریت دانشکده عهده‌دار خواهند بود توان بخشیدن و استعلای روح جمعی با هدف تعالی بیشتر در زمینه های علمی و پژوهشی در راستای پیشرفت دانشکده است. او خاطرنشان کرد: روح جمعی ما را به تعالی خواهد رساند، اگر روح جمعی شکل نگیرد و یا تضعیف شود، هرقدر تلاش نماییم دانشکده به تعالی نخواهد رسید.

او در بخش دیگر افزود: با نوع نگاهی که از دکتر کاشانی سراغ دارم آینده بسیار روشنی را برای دانشکده می‌بینم و امیدوارم با تعامل و همکاری اعضای هیات علمی و دانشجویان، با گونه‌های دیگری از اندیشیدن در جریان تدریس و تحصیل خود مواجه گردند. او در پایان سخنانش گفت: امیدوارم با عزم و اراده و نشاط جدید و حرکت روبه‌جلو موفقیت‌های بیشتر دانشکده را در ماه‌ها و سال‌های آینده جشن بگیریم. دکتر کاشانی: هدف اولم فراهم کردن تجربه‌ای دل‌چسب، ماندنی و مؤثر برای دانشجویانی است که دوره‌ای سه یا چهارساله را در دانشگاه ما هستند.

Image result for â«Ø¯Ú©ØªØ± دکتر جواد کاشانی حقوقâ¬âŽ

در ادامه این مراسم دکتر جواد کاشانی رئیس جدید دانشکده نیز در سخنانی با تشکر از اعتماد ریاست دانشگاه به ایشان گفت: این تجربه‌ی دل‌چسب دارای ابعاد علمی، اخلاقی و رفتاری خواهد بود که به‌طور طبیعی مسئولیت سنگینی را برای همه‌ی ما ایجاد می‌کند که به توجه همه‌ی افراد و اجزای این دانشکده برای اینکه ما این تجربه را برای دانشجویان ایجاد کنیم،نیازمند است. او به اهمیت توجه به شرایط جدید و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نسل جدید افزود: ما در یک نوبت تغییر نسلی هستیم و بنده مسئولیت خودم را این می‌دانم که شرایطی را فراهم کنم که با استفاده از تجربیات نسل گذشته نهاد دانشکده که تبدیل به یک درخت تنومندی شده است را حفظ نماییم. او تصریح کرد: ضمن احترام و رعایت شئون همه‌ی بزرگان نسل قبل، باید بپذیریم که این دانشکده متعلق به نسل‌های آینده است و بایستی از ظرفیت همکاران جدید خوش‌فکری که به مجموعه‌ی دانشکده وارد شده‌اند حداکثر استفاده را نماییم و  زمینه بیشتر و مناسب‌تری را برای این مهم فراهم نمایم.

در این مراسم همچنین دکتر میر سعیدی رئیس سابق دانشکده در سخنانی ضمن تقدیر از همکاری مجموعه همکاران علمی و اداری در طول مدت تصدی ریاست دانشکده گفت: از اینکه در طی این مدت افتخار خدمتگزاری مجموعه خانواده دانشکده را با حسن اعتماد رئیس دانشگاه داشتم احساس غرور و شادمانی می‌کنم. او با تبریک انتصاب دکتر کاشانی به سمت رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی افزود: اجماع نزدیک به کامل نظرات اعضای هیات علمی در انتخاب ایشان به این سمت پشتوانه و سرمایه عظیم معنوی برای انجام این مسئولیت خواهد بود. او اضافه کرد: یقین دارم ایشان از ظرفیت‌های بسیار نهفته‌ای که در دانشکده موجود است استفاده خواهند کرد و دانشکده ارتقا خواهد یافت. او با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات روسای قبلی دانشکده افزود: در طی مدت مسئولیت در دانشکده با همراهی همکارانم آنچه در توان بود به منصه ظهور و بروز رسید و اطمینان دارم که با دست توانای رئیس جدید دانشکده ظرفیت‌های موجود فعال خواهد شد.

لازم به ذکر است مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی بعد از ظهر دوشنبه 21 آبان ماه با حضور رئیس، هیئت رئیسه دانشگاه، اعضای علمی و اداری و دانشجویان در سالن شهید بهشتی  این دانشکده برگزار شد.


نظر شما :