همایش ملی مددکاری اجتماعی با همکاری دانشگاه علامه و سازمان بهزیستی برگزار می‌گردد

۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۳۳۹ خبر روز
تعداد بازدید:۱۹۸۵
همایش ملی مددکاری اجتماعی و توسعه پایدار (از نظریه تا عمل) با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و سازمان بهزیستی کشور 22 و 23 آبان ماه جاری برگزار می‌گردد.
همایش ملی مددکاری اجتماعی با همکاری دانشگاه علامه  و سازمان بهزیستی برگزار می‌گردد

دکتر محمد زاهدی اصل دبیر علمی این همایش در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه در خصوص برگزاری این همایش ملی گفت: سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان متولیان اصلی سیاست‌گذاری اجرایی و علمی مددکاری اجتماعی در کشور باهدف به‌روز نمودن دانش و مهارت مددکاران اجتماعی در حوزه‌های مختلف و نیز تأکید بر توانمندسازی بیشتر و ارتقاء کیفی برنامه‌های آموزشی، این همایش را با حضور مسئولان، استادان و صاحب‌نظران این حوزه به مدت 2 روز برگزار خواهند کرد.

او با اشاره به این‌که پایه و بنیاد رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی است افزود: این رشته از سال 1337 در دانشکده خدمات اجتماعی سابق فعالیت دارد که درنهایت در سال 1363 بر اساس سیاست‌های کلان آموزشی کشور در دانشگاه علامه طباطبائی تجمیع شد و در حال حاضر با قدمتی 60 ساله به‌نوعی تولیت علمی این رشته را عهده‌دار است. 

دکتر زاهدی اصل به همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و سازمان بهزیستی کشور در خصوص توسعه روزافزون خدمات مددکاری اجتماعی در کشور افزود: با توجه به این‌که آموزش این رشته و تربیت متخصصان موردنیاز آن در کشور با دانشگاه علامه طباطبائی و مسئولیت اجرایی آن با سازمان بهزیستی کشور است، تفاهم‌نامه‌ای مشترکی برای توسعه خدمات متقابل بین دانشگاه و این سازمان به امضا رسید و این همایش نیز در راستای اجرای این همکاری برگزار خواهد شد.

مدیر گروه آموزشی مددکاری اجتماعی دانشگاه در خصوص همکاری‌های متقابل دانشگاه و سازمان بهزیستی کشور برای روزآمدی و توسعه فعالیت‌ها و خدمات در این رشته اضافه کرد: امروزه گستره خدمات اجتماعی به همه بخش‌ها و سازمان‌های مختلف ازجمله بهداشت و درمان، صنعت، آموزش‌وپرورش، سازمان زندان‌ها و ...  تسری یافته است و در این همایش دو روز در نظر است تا ضمن گرد هم آوردن مددکاران اجتماعی، گفتگو و تبادل‌نظر در خصوص مسائل مربوط به حرفه مددکاری اجتماعی و آشنایی با نتایج پژوهش‌ها در ایران و جهان، واقعیت‌های اجتماعی و مسائل موجود موردبررسی و واکاوی قرار گیرد تا علاوه بر ارائه دیدگاه‌ها و راهکارهای حل مسئله، گامی در جهت ارتقاء دانش مددکاری اجتماعی و انتقال تجربیات حرفه‌ای برداشته شود. او تصریح کرد: برگزاری این همایش می‌تواند سهم بسزایی در تقویت کمی و کیفی حرفه مددکاری اجتماعی داشته باشد.

دکتر زاهدی اصل در خصوص برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور استادان و صاحب‌نظران در این همایش دوروزه بیان داشت: طی این دو روز 12 نشست تخصصی برگزار خواهد شد که طی آن علاوه بر ارائه دیدگاه‌ها و نتایج مطالعات و تحقیقات انجام‌شده از سوی ارائه‌کنندگان مقالات و سخنرانی‌ها فرصتی برای تبادل‌نظر و پرسش و پاسخ نیز در نظر گرفته‌شده است.

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه این همایش 22 آبان ماه جاری با حضور و سخنرانی رئیس سازمان بهزیستی و رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و معاون فرهنگی قوه قضاییه در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.


نظر شما :