آغاز به کار دومین جشنواره سرگرم آموز در دانشگاه علامه طباطبائی

۱۳ آبان ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۲۹۰ خبر روز
تعداد بازدید:۲۲۶۶
مراسم افتتاحیه دومین دوره جشنواره سرگرم‌آموز با حضور استادان، صاحب نظران و نمایندگان سازمان های مسئول در این حوزه 12 آبان ماه در محل دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی برگزار شد.
آغاز به کار دومین جشنواره سرگرم آموز در دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سعید پور روستائی اردکانی دبیر علمی جشنواره در مراسم افتتاحیه در سخنانی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره سرگرم آموز در دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این جشنواره اولین رخداد علمی کشور در حوزه سرگرم آموز و بازی های رایانه ای است که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می گردد. او محورهای جشنواره را در 3 حوزه برشمرد و افزود: ارائه محصولات سرگرم آموز، متمرکز بر بازی های رایانه ای آموزشی، بازی سازی و به طور کلی مجازی سازی از طریق سخت افزارها و نرم افزارهای مختلف در طی برگزاری این جشنواره دنبال خواهد شد. 

دکتر پورروستائی طراحی لوگوی سرگرم آموز به‌منظور رتبه‌بندی میزان اثربخشی یاددهی و یادگیری در مجموعه‌های سرگرم آموز و رسانه های را از دیگر محورهای موردنظر در جشنواره دوم برشمرد و افزود: به این منظور تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه علامه طباطبائی و مرکز فناوری‌های اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد گردید و طی آن مقرر شد تا میزان اثربخشی محصولات سرگرم آموز با طراحی لوگویی در 3 سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی در جشنواره انتخاب و تصویب گردد. او اضافه کرد: در طراحی این لوگو از ایده‌های مختلف مردم استفاده خواهد شد و قرار است تا با درج این لوگو بر روی محصولات سرگرم آموز، معیاری برای انتخاب دقیق برای متولیان امر آموزش کشور و خانواده‌ها به وجود آید.

دبیر علمی این جشنواره در بخش دیگر گفت: دعوت از ایده پردازان این حوزه برای ارائه دیدگاه‌های علمی خود از طریق ارائه مقالات از دیگر محورهای این جشنواره است و بر آنیم تا با معرفی آثار ارزشمند به شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص تجاری‌سازی این ایده‌ها تأثیرگذار باشیم.

لازم به ذکر است در این مراسم دکتر بجستانی معاون دانشجویی دانشگاه، دکتر برجعلی رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، مهندس سلجوقی مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر ترکستانی معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان، و دکتر گودرزی رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه به ارائه دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند. 

لازم به ذکر است این جشنواره از 12 آبان ماه لغایت 17 آذرماه سال جاری در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.


نظر شما :