معارفه اولین رئیس دانشکده علوم ریاضی و رایانه همراه با افتتاح ساختمان جدید این دانشکده

۰۷ آبان ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۲۵۳ خبر روز اداری سازمانی
تعداد بازدید:۷۱۶۰
مراسم معارفه اولین رئیس دانشکده علوم ریاضی و رایانه همراه با افتتاح ساختمان جدید این دانشکده با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه و اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشکده عصر روز یکشنبه 6 آبان ماه برگزار شد.
معارفه اولین رئیس دانشکده علوم ریاضی و رایانه همراه با افتتاح ساختمان جدید این دانشکده

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه در سخنانی با گرامیداشت ایام اربعین شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و حضور اعضای این دانشگاه در اجتماع پرشور عزاداران حسینی و در راهپیمایی اربعین گفت: امید داریم  این توفیق را داشته باشیم که با پشتگرمی معنوی  امام حسین (ع) و اهل بیت در رسیدن به اهداف دانشگاه موفق باشیم. 

او هدف از برگزاری این نشست را معرفی اولین رئیس دانشکده علوم ریاضی و رایانه و نیز افتتاح ساختمان جدید این دانشکده به‌طور مستقل برشمرد و افزود: این دانشکده مرحله انتقالی خود از  محل دانشکده اقتصاد  را با همراهی معاون محترم آموزشی و با سرپرستی ایشان به سرانجام رسانیده است. او با اشاره به راه اندازی عملی چندین دانشکده و استقلال آنها در طول دوره مسئولیتی خود افزود: علوم پایه از علوم انسانی تفکیک ناپذیر است و فلسفه وجودی این دانشکده در دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی نیز در همین پیوند ناگسستنی است.  براین اساس تصمیم به قوام و توسعه این دانشکده و فعالیت‌های آن گرفتیم.

رئیس دانشگاه در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های دکتر نادر نعمت اللهی در مدت سرپرستی این دانشکده و در به ثمر نشاندن استقلال آن گفت: خوشبختانه با تلاش‌های بی وقفه ایشان و فراهم شدن حداقل‌های موردنیاز در جذب و تأمین اعضای هیات علمی گروه‌های آموزشی این دانشکده و نیز همراهی معاونت توسعه و منابع انسانی در تجهیز فضای جدید دانشکده امروز شاهد افتتاح این دانشکده در ساختمان جدید هستیم. او افزود: علیرغم محدودیت های ظاهری مکان، کلیه امکانات و فضاهای موردنیاز ازجمله کتابخانه، سالن غذاخوری، اتاق مجزای استادان، آزمایشگاه، نمازخانه در فضای جدید دانشکده دیده‌شده است. دکتر سلیمی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تلاش‌های دکتر نعمت‌اللهی در به ثمر رسیدن این دانشکده در تاریخ این دانشکده ثبت خواهد شد و امیدواریم برکات و ثمرات این تلاش را در جامعه علمی کشور شاهد باشیم.

در ابتدای این نشست دکتر نادر نعمت اللهی معاون آموزشی دانشگاه و سرپرست سابق دانشکده علوم ریاضی و رایانه به ارائه گزارشی از تاریخچه شکل‌گیری گروه آموزشی آمار و ریاضی در دانشگاه علامه طباطبائی در ذیل دانشکده اقتصاد و روند تکامل رشته‌ها و مقاطع تحصیلات تکمیلی آن پرداخت. او گفت: گروه آمار از سال 1367 با تلاش‌های اعضای هیات علمی پیشکسوتی همچون مرحوم دکتر میریان، دکتر جلوداری ممقانی، دکتر جواد زالی، دکتر لیدا فرخوی و دکتر غلامحسین ماکاراچی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تأسیس شد. او افزود: این گروه آموزشی با توجه به‌ضرورت های توسعه آن و ظرفیت های اعضای هیات علمی خود و نیز با همراهی مسئولان دانشگاه توانست مجوز تشکیل دانشکده مسقل را اخذ نماید.

معاون آموزش دانشگاه در ادامه از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ریاست محترم دانشگاه برای در اختیار قرار گرفتن ساختمان مستقل این دانشکده تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه ساختمان سابق موسسه آموزش عالی بیمه اکو برای استقرار دانشکده علوم ریاضی و رایانه در اختیار قرار گرفت و با همکاری و مساعدت بخش‌های مختلف دانشگاه به ویژه معاونت توسعه و مدیریت منابع که در بازسازی و تجهیز ساختمان تلاش فراوان کردند و همراهی همکاران علمی و اداری دانشکده در مدت کوتاهی موفق به راه‌اندازی این دانشکده شدیم. وی با تبریک انتصاب دکتر پور طاهری به ریاست این دانشکده افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری بتوانیم در رسیدن به اهداف دانشکده و تعالی دانشگاه پیش رویم.

دکتر پور طاهری اولین رئیس دانشکده علوم ریاضی و رایانه دانشگاه نیز در بخش بعدی این مراسم در سخنانی ضمن تقدیر از حسن اعتماد رئیس دانشگاه در انتصاب ایشان گفت: از تلاش و مساعدت‌های مجموعه مسئولان و کارکنان دانشگاه در رسیدن به جایگاه مستقل این دانشکده تشکر می‌نمایم. او افزود: امید داریم با حفظ و تقویت انسجام فعلی و با همفکری و مشارکت روزافزون به توسعه دانشکده کمک نماییم.


نظر شما :