امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و بانک مهر ایران

۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۰۹۸ خبر روز
تعداد بازدید:۳۶۳۶
تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به امضای دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رسید.
امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و بانک مهر ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این تفاهم‌نامه باهدف هم‌افزایی و به وجود آوردن شرایط مناسب برای ارائه تسهیلات توأم باکرامت انسانی به دانشجویان و کارکنان منعقد گردید. در مراسم امضای این تفاهم‌نامه دکتر سلیمی رئیس دانشگاه در سخنانی توجه به رفاه قشرهای مختلف دانشگاه را در کشور جزو وظایف دانشگاه برشمرد و بیان داشت: در اکثریت قریب به‌اتفاق دانشگاه‌های جهان، رفاه دانشجویی و پرداختن به فعالیت‌های رفاه دانشجویی و کارکنان جزء شرح وظایف دانشگاه‌ها نیست، بلکه مؤسسات رفاهی در این خصوص فعالیت و همکاری می‌نمایند. 

او ادامه داد: دانشگاه‌های ایران ازجمله معدود کشورهایی است که رفاه دانشجویان و کارکنانشان جزء وظایف دانشگاه است. او تأکید کرد: از این موضوع گریزان نیستیم، بلکه آن را یکی از مزیت‌های نسبی دانشگاه‌ها می‌دانیم. رئیس دانشگاه با اشاره به اقدامات و رایزنی‌های به‌عمل‌آمده برای ارائه تسهیلات و رفاه بیشتر دانشجویان و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این اقدام بیانگر احساس مسئولیت اجتماعی بیشتر در این دانشگاه است که نگاه همه‌جانبه‌تری به دانشجو و انسان دانشگاهی دارد و معتقدیم با حمایت و فراهم آوردن زندگی مناسب‌تر برای دانشگاهیان زمینه فرهیختگی بیشتر در جامعه فراهم خواهد شد.

رئیس دانشگاه در ادامه ضمن تقدیر از اقدام و همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با دانشگاه علامه طباطبائی بیان داشت: در شرایطی که بسیاری از مؤسسات مالی دغدغه سوداگری رادارند، ورود  این بانک با رویکرد قرض الحسنه برای همکاری با دانشگاه و ارائه خدمات به قشر فرهیخته دانشگاهیان باعث افتخار است و نشان از نهفته بودن مسئولیت و اهمیت به فرهیختگان در  نگاه مسئولین این موسسه مالی است. او اضافه کرد: با این همکاری دوجانبه قشر وسیعی از دانشجویان و کارکنان این دانشگاه تحت حمایت و پشتیبانی از طریق تسهیلات این بانک قرار خواهند گرفت.

دکتر سلیمی در خاتمه سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه مطالعات پولی و بانکی، مطالعات حقوقی و سیستم‌های مالی یادآورشد: دانشگاه برای همکاری در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی آمادگی همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را دارد و از این طریق نیز زمینه‌های مناسب‌تری برای پیشرفت و گسترده‌تر شدن فعالیت‌های این بانک فراهم خواهد شد. 

در بخش دیگری از این مراسم دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در سخنانی بابیان رسالت این بانک در ارائه تسهیلات بانکی به اقشار مختلف جامعه گفت: این بانک به‌صورت تمام‌عیار قرض‌الحسنه است و به دنبال منفعت از فعالیت‌های خود نیست و اهداف موردنظر خود  را در ارائه خدمت به بخش‌ها و اقشار مختلف دنبال کرده است. او به رویکرد سال جاری این بانک اشاره کرد و افزود: در سال جاری بیشترین تسهیلات این مجموعه در حوزه آموزش و پژوهش بوده است و امیدواریم با امضای این توافق‌نامه همکاری و اجرای مفاد آن هر چه زودتر بتوانیم تسهیلات این مجموعه را در اختیار دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی قرار دهیم.

 در ابتدای این مراسم دکتر محمدرضا ویژه معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه نیز به بیان اقدامات انجام‌شده از سوی این معاونت برای یافتن راه‌حل‌هایی به‌منظور حل مسائل و مشکلات دانشگاهیان برای تأمین منابع مالی موردنیاز آن‌ها پرداخت و افزود: به‌منظور برطرف شدن این مسئله رایزنی‌های بسیاری با مؤسسات مالی و اعتباری انجام شد که با توجه بررسی‌های به‌عمل‌آمده این بانک شرایط مطلوب‌تری را به دانشگاه ارائه داشت. او افزود: امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه سنگ بنایی برای گسترش و توسعه همکاری‌های آینده باشد.


نظر شما :