همایش روز جهانی گردشگری در دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد

۱۵ مهر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۰۰۳ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۲۶۷
همایش روز جهانی گردشگری با عنوان «گردشگری و تحول دیجیتال» به همت گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه و رونمایی کتاب «جغرافیای گردشگری در ایران» 11 مهرماه برگزار شد.
همایش روز جهانی گردشگری در دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به نقل از عطنا، همایش روز جهانی گردشگری با عنوان «گردشگری و تحول دیجیتال» با حضور استادان و صاحب‌نظران حوزه گردشگری و با ارائه چند سخنرانی علمی باهدف بررسی تحولات دیجیتالی و ضرورت‌های توجه به آن در حوزه گردشگری و فراهم ساختن زیرساخت‌های آن در کشور برگزار شد.

 دکتر مجتبی محمودزاده، از استادان گروه آموزشی مدیریت جهانگردی و دبیر اجرایی این همایش در سخنانی بابیان استقبال از برگزاری این همایش از سوی استادان و دانشجویان گفت: با توجه به تخصصی بودن موضوع همایش مشارکت خوبی را در برگزاری این همایش یک‌روزه شاهد بودیم. هرسال گروه جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی همایشی به مناسبت روز جهانی جهانگردی برگزار می‌کند.

او با اشاره به برپایی سالانه همایش از سوی گروه آموزشی در روز جهانی گردشگری و پرداختن و طرح بررسی موضوعات این حوزه با توجه به نام‌گذاری جهانی آن گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری همایش با ارائه سخنرانی‌های علمی از سوی صاحب‌نظران با تأکید بر تحولات دیجیتالی آن انجام شد که با همکاری دکتر محمدرضا تقوا، دکتر ابوالفضل تاج‌زاده و دکتر فاطمه یاوری‌گهر در این زمینه همراه شدیم. او اضافه کرد: این برنامه هرسال بین پنجم تا دوازدهم مهرماه برگزار می‌شود. در این همایش از کتاب «جغرافیای گردشگری ایران» نوشته علی دلشاد، دانشجوی دکترای دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر محمود ضیایی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبائی رونمایی شد. این کتاب به معرفی ویژگی‌های گردشگری استان‌های مختلف ایران به تفکیک می‌پردازد.

لازم به ذکر است بر اساس تصمیم سازمان جهانی گردشگریِ سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۰، روز ۲۷ سپتامبرِ  به‌عنوان روز جهانی گردشگری در سراسر دنیا جشن گرفته می‌شود. انتخاب و تصویب این روز، اتفاق مهمی در صنعت گردشگری به‌حساب می‌آید و نقطه عطفی را در گردشگری جهانی به وجود آورده است. انجام برنامه‌های مختلف در این روز باهدف بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن نحوه تأثیرات گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برگزار می‌گردد.


نظر شما :