دیدار هیئتی از دانشگاه های لبنان با رئیس دانشگاه

۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۷۷۷ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۴۸۹
هیئتی متشکل از 30 استاد از دانشگاه های مختلف لبنان 17 شهریورماه با حضور در پردیس مرکزی دانشگاه با دکتر سلیمی رئیس دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.
دیدار هیئتی از دانشگاه های لبنان با رئیس دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سلیمی در این دیدار ضمن خیر مقدم به میهمانان، حضور آنان را در دانشگاه علامه طباطبائی فرصتی مطلوب برشمرد. او با اشاره به مزّین بودن نام این دانشگاه با نام فیلسوف معاصر علامه طباطبائی (ره)  گفت: این شخصیت برجسته توانست راه حل جدی برای بسیاری از مسائل دنیای امروز و جهان اسلام ارائه نماید. او افزود: نام علامه طباطبائی(ره) برای اعضای این دانشگاه یک نام نمادین است، به این معنا که استادان و دانشجویان این دانشگاه فقط به دنبال تقلید سخنان دیگران نیستند، بلکه به دنبال طرح اندیشه ها، نظریات تازه و خلق تفکرات جدید هستند.

رئیس دانشگاه در ادامه به معرفی دانشگاه و ظرفیت های موجود آن پرداخت و آمادگی این دانشگاه را برای همکاری در زمینه های مختلف از جمله: ایجاد زمینه انجام فرصت های مطالعاتی، پروژه های تحقیقاتی مشترک، کارگاه های آموزشی و فعالیت های آموزشی اعلام کرد. او در ادامه افزود: امیدواریم که استادان لبنانی در فعالیت های آموزشی مشترک خود دانشگاه علامه طباطبائی را در اولویت قرار دهند. دکتر سلیمی سپس به اهمیت توجه استادان دانشگاه علامه طباطبائی به نظریات مطرح شده در دنیا در رشته های مختلف تخصصی اشاره داشت و افزود: بر اساس سیاست های دانشگاه، در همه دانشکده ها و مراکز پژوهشکده های این دانشگاه، استادان تلاش می کنند ضمن آشنایی با نظریات روز دنیا، خود نیز نظریه پردازی نمایند و اندیشه ها و تحقیقات شان بر اساس یافته های خودشان باشد. او در ادامه تصریح کرد: دنیای امروز در شرایطی متحولی قرار دارد که صرفا نمی توان با نظریه هایی که در بخش دیگری از دنیا تولید می شود به درک و حل آن پرداخت. 

رئیس دانشگاه خاطر نشان کرد: همه موظفند که به نظریات غربی مسلط باشند ولی مجاز نیستند به آن اکتفا نمایند، او افزود: به دنبال این هستیم تا دانشجویانی تربیت نماییم که تنها اندیشه های دیگران را تقلید ننمایند بلکه خود مولد باشند. رئیس دانشگاه در ادامه ضمن اشاره به سیاست های توسعه روابط علمی بین المللی دانشگاه آمادگی دانشگاه را برای همکاری با دانشگاه های لبنانی در زمینه های مختلف اعلام کرد و افزود: برای همکاری و تعامل با دانشگاه های دیگر و اشتراک داشته ها آمادگی کامل داریم. در این دیدار چند استاد از هیات حاضر به معرفی دانشگاه های خود پرداختند و خواستار توسعه روابط آموزشی و پژوهشی با دانشگاه علامه طباطبائی شدند. لازم به ذکر است این هیئت دانشگاهی متشکل از استادانی از دانشگاه های وجده، لبنان، المیادین، دانشگاه بیروت، دانشگاه لبنان_صیدا، دانشگاه علوم- طرابلس، دانشگاه لبنان- الحدث بودند که از دانشکده مدیریت و حسابداری، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و نیز از موزه دانشگاه بازدید نمودند.


نظر شما :