اجرای موفق طرح مهارت افزایی دانشجویان دانشگاه با شرکت بیش از 3500 دانشجو

۱۹ تیر ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۵۳۶ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۰۶۷
طرح مهارت افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی با هدف ارتقای مهارت های عمومی و تخصصی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه از سال گذشته به اجرا درآمد و طی دوره های برگزار شده تا کنون بیش از 3500 دانشجو در دوره های آموزشی عمومی و تخصصی این مرکز شرکت نمودند.
اجرای موفق طرح مهارت افزایی دانشجویان دانشگاه با شرکت بیش از 3500 دانشجو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با هدف توانمندسازى و آماده ساختن دانشجویان و فارغ التحصیلان، دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از سال 1۳۹۶ با تاسیس دفتر مهارت افزایی، آموزش مهارت¬هاى تخصصى دانشجویان را سرلوحه فعالیت های هدفمند خود  قرار داد و تلاش خود را کمک به تامین نیروی متخصص جامعه و اقبال بازار کار برای جذب و به کارگیری فارغ التحصیلان این دانشگاه معطوف نمود.

توجه به این مهم بر اساس اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه کشور و نیز با عنایت به سیاست گذاری های کلان دانشگاه علامه طباطبائی در راستای دستیابی به این هدف صورت گرفت.

از جمله مهمترین اهداف این طرح، توسعه مهارت هاى دانشجویان و دانش آموختگان در جهت کارآفرینى و اشتغال؛ برگزارى دوره هاى آموزشى متناسب با نیاز بازار کار، صنعت و جامعه؛ زمینه سازى براى بروز استعداد و علایق فردى و گروهى؛ افزایش دانش و نگرش حرفه اى؛ تقویت اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه؛ و ایجاد تحول در یادگیرى عملى مبتنى بر روش¬هاى نوین آموزشى بوده است.

بر این اساس بعد از تاسیس این دفتر، آموزش دوره های مهارتی در دو حوزه عمومی و تخصصی در رشته های مختلف شکل گرفت و به منظور ایجاد زمینه ای برای تشویق دانشجویان تسهیلاتی در اختیارشان قرار گرفت و دانشجویان با مشارکت در این طرح امکان استفاده رایگان از یک دوره مهارت عمومى و یک مهارت تخصصى و نیز استفاده از تحفیف 40 درصدی سایر دوره ها  برخوردار گردیدند.

ارتباط با مراکز خارج از دانشگاه جهت همکاری و استفاده از ظرفیت آن هادر دوره‌ها موردتوجه بوده است همکاری با سازمان آموزش پرورش کشور، سازمان فنی حرفه‌ای، سازمان بهزیستی ،سازمان بورس کشور شرکت‌های خصوصی ازجمله شرکت همکاران سیستم و  ...‌غیره در برگزاری این دوره‌ها  موردتوجه بوده است.

لازم به ذکر است تاکنون  بیش از 200 هزار ساعت دوره و کلاس آموزشی در دو سطح عمومی و تخصصی در این مرکز برگزارشده است. دوره‌های تابستانی مرکز آموزش دانشگاه در 21 دوره آموزشی تخصصی و عمومی در حال برگزاری است (17تیر لغایت جمعه 22تیرماه جاری) و دانشجویان علاقه‌مند برای مشاهده و ثبت‌نام دوره‌های آتی  تابستان می‌توانند به سامانه مهارت افزایی دانشگاه به آدرس otc.atu.ac.ir مراجعه نمایند.


نظر شما :