دکتر احمد احمدی پیشنهاد دهنده نام «دانشگاه علامه طباطبائی» درگذشت

۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۳۳۵ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۶۶۹۰
حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیشنهاد دهندۀ نام «دانشگاه علامه طباطبائی» و رئیس سازمان سمت دعوت حق را لبیک گفت. در همین راستا دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی پیامی را در اختیار روابط عمومی دانشگاه قرار داده اند که متن پیام به شرح زیر است:
دکتر احمد احمدی پیشنهاد دهنده نام «دانشگاه علامه طباطبائی» درگذشت

بسم الله الرحمن الرحیم

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

درگذشت دانشمند فرهیخته جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر  احمد احمدی، غمی بزرگ  برای  جامعه دانشگاهی و به ویژه جامعه علوم انسانی و اجتماعی کشور  است. ویژگی ها و توانمندی های علمی و اخلاقی که در شخصیت ایشان متبلور شده بود و به راستی نشانی از  تاثیر  معنوی  عمیق از استادشان مرحوم علامه طباطبائی(ره) داشت،  به ندرت در  یک فرد مجموع می گردد و از این حیث فقدان ایشان ضایعه ای برای حوزه و دانشگاه است که به دشواری قابل جبران باشد. تلاش ماندگار و سازنده آن بزرگوار  در راه اندازی و اداره سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی  (سمت)، که نقش شایان توجهی در توسعه و ترویج علوم انسانی و اجتماعی کشور پس از انقلاب اسلامی داشت، باقیات صالحاتی برای آن مرحوم است که امید می رود با حمایت ومشارکت تمامی اعضای جامعه علوم انسانی و اجتماعی کشور در مسیر  ارتقاء سطح  کیفی آموزش و پژوهش علوم انسانی و اجتماعی در ایران تداوم حیات یابد.

درگذشت آن استاد ارجمند را به فرزندان محترم ایشان و جامعه علوم انسانی و اجتماعی کشور تسلیت عرض نموده و برای ایشان از درگاه خداوند متعال آرامش و آمرزش آرزومندم. 

دکتر حسین سلیمی

 رئیس دانشگاه علامه طباطبائی


نظر شما :