بزرگداشت حکیم خیام در «مرکز مطالعات ایرانی خیام» اسپانیا برگزار شد

۰۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۲۴۷ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۲۹۳
مرکز مطالعات ایرانی خیام در دانشگاه نبریخا در اسپانیا به مناسب 28 اردیبهشت‌ماه روز جهانی حکیم عمر خیام مراسمی را با دعوت از استادان، شخصیت های علمی و فرهنگی و دانشجویان علاقمند برگزار کرد.
بزرگداشت حکیم خیام در «مرکز مطالعات ایرانی خیام» اسپانیا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل ازمدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، نماینده دانشگاه علامه طباطبائی در این مرکز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام مراسم و برنامه هایی را با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مادرید، مدیر مرکز مطالعات اسپانیایی، مدیر توسعه روابط بین‌الملل دانشگاه نبریخا و با دعوت از پژوهشگران و دانشجویان اسپانیایی علاقمند به زبان و فرهنگ فارسی و ایرانی برگزار نمود.

این مراسم با هدف آشنایی دانشجویان علاقمند اسپانیایی با این اندیشمند بزرگ ایرانی، زبان و فرهنگ ایران برگزار شد و طی آن پیش ثبت‌نام رسمی برای یادگیری زبان فارسی برای دانشجویان خارجی و اسپانیایی و برخی از مسئولان دانشگاه نبریخا انجام شد. همچنین بخش‌هایی از فیلم «هفت رخ تمدن ایران زمین» برای دانشجویان در دفتر این مرکز به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است در پایان این مراسم علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مادرید به همراه پیلار آلکاور مدیر مرکز مطالعات اسپانیایی، خاویر دیاز مدیر توسعه روابط بین‌الملل دانشگاه نبریخا و سالومه یوسفیان مدیر روابط بین‌الملل اروپا و خاورمیانه از دفتر مطالعات ایرانی خیام در دانشگاه نبریخا بازدید نمودند.


نظر شما :