بررسی ویژگی های زبان های منطقه بالکان با سخنرانی استادی از دانشگاه مقدونیه برگزار شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۲۱۰ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۵۸۸
دکتر میروشه حجا استاد زبانشناسی دانشگاه اس اس کریل و متودیوس مقدونیه با حضور در دانشکده ادبیات فارسی و زبان­های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، پیرامون خصوصیات و ویژگی­های زبان های منطقه بالکان به ایراد سخن پرداخت.
بررسی ویژگی های زبان های منطقه بالکان با سخنرانی استادی از دانشگاه مقدونیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیرت همکاری های علمی بین المللی، در این نشست که با حضور جمعی از دانشجویان و استادان تشکیل شد، ابتدا دکتر دبیرمقدم عضو گروه آموزشی زبان شناسی نکاتی را در معرفی دکتر میروشه حجا و پژوهش ایشان مطرح کرد.

در ادامه میروشه حجا در سخنرانی خود با عنوان «زبانشناسی کشورهای منطقه بالکان» ضمن اشاره به ویژگی­ ها و خصوصیات زبان‌شناختی زبان‌های رایج در این منطقه اشاره کرد و گفت: زبان‌های بالکان به خانواده‌های زبانی مختلفی تعلق دارند، اما ویژگی‌های مشترکی ازجمله انطباق حالت مفعولی غیرمستقیم و حالت اضافی، پس اضافهای بودن حرف تعریف، ساخت آینده با فعل خواستن، تکرار مفعول، جایگزینی مصدر با صورت التزامی در آن‌ها دیده می‌شود.

ایشان همچنین به موضوعاتی از قبیل ساختارهای زبانی در زبان‌های منطقه بالکان پرداخته و در انتهای سخنرانی خود نیز پاسخگوی پرسش‌های حضار بودند. دکتر میروشه حجا استاد تمام و مدرس زبانشناسی در دانشگاه‌های اس اس کریل و متودیوس مقدونیه است که در حال حاضر فرصت مطالعاتی خود را در دانشگاه علامه طباطبائی می­ گذراند.


نظر شما :