دیدار هیئت دانشگاهی کشور سوریه با رئیس دانشگاه

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۱۶۲ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۶۵۲
هیئتی متشکل از جمعی از استادان دانشگاه های سوریه در خصوص ایجاد روابط علمی با دانشگاه علامه طباطبائی با دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.
دیدار هیئت دانشگاهی کشور سوریه  با رئیس دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این دیدار دکتر سلیمی ضمن معرفی و بیان ظرفیت‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی در سخنانی عنوان کرد: دانشکده های این دانشگاه و استادان آن، برترین های کشور در رشته خود هستند. او با اشاره به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی از دانشحویان خارجی افزود: از میان دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این دانشگاه بیشترین تعداد دانشجویان کشور سوریه در دانشکده ارتباطات این دانشگاه تحصیل می نمایند. او با اشاره به همکاری های علمی بین المللی دانشگاه ادامه داد: در این راستا براساس تفاهم نامه های همکاری مشترک در برخی رشته‌ها از جمله در رشته روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه ای دوره هایی به صورت مشترک با برخی دانشگاه‌های خارجی ارائه می‌شود.

دکتر سلیمی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با دانشگاه های سوری افزود: در حال حاضر با  بیش از 60 دانشگاه از کشورهای مختلف همکاری داریم. همچنین آمادگی داریم در زمینه برگزاری کارگاه¬ها، حضور استادان، دانشجویان و فرصت‌های مطالعاتی،  به دانشگاه های کشور سوریه کمک نمائیم.  او ابا اشاره به تمهیدات دانشگاه برای دانشجویان خارجی اضافه کرد: مهم ترین مشکل دانشجویان سوری ضعف در زبان فارسی است که البته با تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه امکان برطرف شدن این مسئله نیز فراهم شده است.

سپس دکتر صدیق قریب معاون دانشگاه لاذقیه در سخنانی  با معرفی استادان حاضر عنوان کرد:  استادان حاضر در جلسه در حوزه علوم انسانی فعالیت دارند. وی افزود: امیدواریم که همکاری های میان ایران و سوریه در زمینه علمی نیز توسعه داشته باشد. دکتر صدیق قریب ضمن اشاره به روابط ایران و سوریه، اظهار داشت: این روابط موجب پیروزی در مقابل تهدیدها و توسعه همکاری ها در زمینه‌های مختلف علمی خواهد شد. لازم به ذکر است هیات بیست و هفت نفره استادان سوری پس از این دیدار از دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی و علوم ارتباطات، موزه، مسجد و کتابخانه دانشگاه بازدید نمودند.


نظر شما :