آغاز به کار جشنواره فرصت های شغلی روشنا

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۰۷۸ خبر روز
تعداد بازدید:۲۶۴۱
پنجمین جشنواره فرصت های شغلی روشنا صبح امروز با حضور مسئولان دانشگاه و نمایندگان شرکت ها و سازمان های مشارکت کننده در این جشنواره در محل دانشکده مدیریت و حسابداری آغاز به کار کرد.
آغاز به کار جشنواره فرصت های شغلی روشنا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حمیدرضا علومی یزدی معاون پژوهشی دانشگاه در مراسم افتتاحیه این جشنواره در سخنانی ضمن ابراز خشنودی از برگزاری پنجمین رویداد روشنا، عنوان کرد: برای بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور جای افتخار است که در زمینه هدایت شغلی و کارآفرینی پیشتاز باشد و زمینه اتصال حلقه‌ای مفقوده دانشگاه و صنعت را فراهم نماید. وی با اشاره به مشارکت و همکاری خوب سازمان ها و شرکت ها در برپایی این جشنواره افزود: به لطف حمایت شما بزرگوارن جشنواره روشنا هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌گردد.

معاون پژوهشی دانشگاه با بیان این نکته که دانشجویانی که در دانشگاه علامه طباطبائی تحصیل می‌ نمایند صاحب رتبه‌های برتر کنکور سراسری هستند، تصریح کرد: دانشجوییی که رتبه خوب کسب می‌کند مستعد است و شرط اولیه برای موفقیت در عرصه‌های مختلف را دارد. او  با اشاره به برنامه های دانشگاه برای پاسخ به نیاز نیروی کار مورد نیاز متخصص موسسات و شرکت ها خطاب به شرکت های مشارکت کننده در این جشنواره گفت: از سه طریق می‌توانیم به شما کمک کنیم.

دکتر علومی یزدی با اشاره به رویکرد دانشگاه علامه طباطبائی به منظور ارتباط با جامعه به منظور پاسخ به نیاز و مساله محوری در انجام تحقیقات و پژوهش ها ادامه داد: رعایت استانداردهای آموزشی، بهرهمندی از استادان صاحب نام در این مهم تاثیر زیادی دارد. او افزود: به عنوان دانشگاه سطح یک کشور این اختیار را داریم که برخی سرفصل‌ها و برنامه‌های درسی را مطابق با وضعیت و نیاز بازار کار تغییر دهیم. وی افزود: در چارچوب اختیارات دانشگاه‌ها یک سری دروس اختیاری در مقاطع تحصیلی وجود دارد که دانشکده‌ها می‌توانند بسته به نیاز آن‌ها را انتخاب کنند. او همچنین برگزاری دوره‌های مهارتی نیز به‌طور خاص در دانشگاه علامه‌طباطبائی را نمونه ای از فعالیت های دانشگاه در این خصوص برشمرد.

معاون پژوهشی با اشاره به این نکته که این سه اهرم این امکان را می‌دهد که دانشجو برای بازار کار آماده‌تر گردد، اظهار داشت: به کمک شما نیاز داریم و صورت تبادل نظر و اعلام نیاز از سوی شما برای تامین نیروی متخصص و مهارت دیده بر اساس نیاز شما آمادگی داریم. او تصریح کرد: آرزوی ما در دانشگاه علامه طباطبائی این است که به دانشگاه نسل سه تبدیل شویم تا از این طریق دانشگاهی باشیم که آموزش و پژوهش را در خدمت کارآفرینی و تولید به کار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت اهتمام برای حل معضل بیکاری اضافه کرد: آموزش و پژوهش مقدس است اما در حال حاضر مشکل جامعه‌ی ما اشتغال است و از طرف دیگر نیاز بنگاه‌های اقتصادی تامین نیروی کار متخصص و ماهر است. او تصریح کرد: فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌توانند در این خصوص بسیار راهگشا باشند. امیدوارم این همکاری مشترک را در این بستر به اجرا در آوریم و نتایج خوبی را شاهد باشیم. دکتر علومی یزدی در پایان یادآور شد: امیدوارم این رویداد روشنا آینده روشنی را برای جوانان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها فراهم نماید.

لازم به ذکر است پنجمین جشنواره فرصت های شغلی روشنا به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه و با مشارکت بیش از 20 شرکت بخش خصوصی از 17 تا 19 اردیبهشت ماه جاری در محل دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار می گردد. این جشنواره با برپایی نمایشگاهی از غرفه های شرکت های مشارکت کننده به منظور ارائه فرصت های شغلی و شناخت ظرفیت ها و مهارت های فارغ التحصیلان دانشگاه دنبال خواهد شد. 

  


نظر شما :