نمایشگاه «گنجینه مطبوعات، کتب و اسناد از دوره قاجار تا عصر حاضر» برگزار می گردد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۰۷۷ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۱۱۰
به همت کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه نمایشگاهی با عنوان "گنجینه مطبوعات، کتب و اسناد از دوره قاجار تا عصر حاضر" ار تاریخ 22 اردیبهشت ماه لغایت 2 خرداد ماه سال جاری در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا می گردد.
نمایشگاه «گنجینه مطبوعات، کتب و اسناد از دوره قاجار تا عصر حاضر» برگزار می گردد

دکتر سید مهدی طاهری، مدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه با اشراف بر این نکته که در کنار ارائه منابع تحقیقاتی از جمله کتاب، کتابخانه دیجیتال و منابع دیداری و شنیداری، مطبوعات نیز از جایگاه ویزه‌ای در کتابخانه‌ها برخوردارند، بیان داشت: باید به اهمیت و تاثیر مطبوعات نیز پی ببریم و آنرا نشان دهیم و با برپایی این نمایشگاه سعی برآن است تا این امکان را فراهم نماییم. او افزود: این نمایشگاه با هدف ارائه مطبوعات ادواری از دوره قاجار تا کنون برای بهره مندی استادان و دانشجویان و پژوهشگران علاقمند برپا شده است. او با اشاره به کامل بودن آثار ارائه شده در این نمایشگاه ادامه داد: بیشتر این مطبوعات در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است که جنبه تاریخی دارد و آرشیو مطبوعات منتشر شده که غالبا کمیاب نیز هستند در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

رئیس کتابخانه مرکزی با بیان این نکته که این نمایشگاه، فضایی برای مبادله منابع است، تصریح کرد: هدف این است با ارائه این نشریات ادواری امکان استفاده پژوهشگران، دانشجویان و صاحبنظران از آن در انجام تحقیقات و پژوهش‌های خود فراهم گردد و همچنین بستری برای ارتباط و تبادل اطلاعات موسسات و مراکز مختلف فراهم نماید.

دکتر طاهری با دعوت از استادان و دانشجویان برای بازدید از این نمایشگاه بیان داشت: از همه کتابخانه‌ها و مراکز آرشیوی کشور برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می نمائیم او اضافه کرد: شرکت در نمایشگاه برای عموم نیز آزاد است و میهمانان ویژه ای نیز در ایام برپایی نمایشگاه برای بازدید در کتابخانه مرکزی دانشگاه حضور می‌یابند.  لازم به ذکر است این نمایشگاه  از تاریخ 22 اردیبهشت الی 2 خرداد ماه سال جاری در محل سالن منفی یک کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی  برپا می گردد.


نظر شما :