رونمایی از سامانه جامع الکترونیک استادان و دروازه اطلاعاتی کتابخانه مرکزی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۵۹۹۶ خبر روز
تعداد بازدید:۲۲۶۷
دو طرح سامانه جامع الکترونیک استادان و دروازه اطلاعاتی کتابخانه مرکزی در آئین بزرگداشت مقام استاد با حضور رئیس دانشگاه، معاونان آموزشی و پژوهشی، و مدیران کتابخانه مرکزی و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه رونمایی شد.
رونمایی از سامانه جامع الکترونیک استادان و دروازه اطلاعاتی کتابخانه مرکزی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در آئین بزرگداشت مقام استاد که 8 اردیبهشت با حضور پرشور اعضای هیات علمی برگزار شد، از دو امکان جدید برای اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه که از سوی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه (ویژه اعضای هیات علمی) ایجاد شده است رونمایی شد.

سامانه استادان دانشگاه علامه طباطبائی با هدف یکپارچه نمودن خدمات قابل ارائه به کاربران ( اعضای هیات علمی) ایجاد شده است. از طریق این سامانه امکان مشاهده کامل اطلاعات علمی، پژوهشی و آموزشی استادان، امکان مشاهده و دسترسی به درس های ارائه شده در ترم های تحصیلی، امکان مشاهده و مدیریت پایان نامه های دانشجویی، امکان ارائه طرح درس و همچنین برگزاری کلاس مجازی (نمایش فایل ها، لینک های دسترسی، تالارهای گفتگو) میسر شده است. همچنین دسترسی به کلیه سامانه های کاربری دانشگاه از جمله سیستم آموزشی (سما)، سامانه پژوهشی، وب سایت، اتوماسیون اداری و تغذیه و... از جمله امکانات و دسترسی های پیش بینی شده در این سامانه است. این طرح در مراسم روز استاد توسط دکتر سعید پورروستائی اردکانی سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه، معرفی و با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع و معاون آموزشی دانشگاه رونمائی شد.

دروازه اطلاعاتی دانشگاه علامه طباطبائی نیز دیگر طرحی بود که در این مراسم رونمایی شد. این سامانه نیز با هدف دسترسی یکپارچه به کل منابع اطلاعاتی کتابخانه دیجیتالی و پایگاه های اطلاعاتی بین المللی مشترک شده توسط کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد طراحی شده است. از طریق این سامانه اطلاعاتی علاوه بر منابع اشاره شده، امکان دسترسی به مجلات، دسترسی آزاد به دیگر پایگاه های اطلاعاتی از طریق یک محیط کاربر فراهم شده است. در این مراسم دروازه اطلاعاتی کتابخانه مرکزی توسط دکتر سید مهدی طاهری رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه، معرفی و با حضور  رئیس  و معاون پژوهشی دانشگاه رونمائی شد.


نظر شما :