معاون آموزشی دانشگاه: سرفصل دروس برخی رشته‌‎ها تغییر می‌کند

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۵۹۸۷ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۷۵۴
دکتر نادر تعمت اللهی معاون آموزشی دانشگاه در نشستی با کارکنان حوزه ستادی دانشگاه که به مناسبت آغاز «هفته آموزش» برگزار شده بود گفت: بازنگری در سرفصل‌های دروس برخی رشته‌ها به منظور بهبود عملکرد رشته‌های دانشگاه در دستور کار قرار داده شده است.
معاون آموزشی دانشگاه: سرفصل دروس برخی رشته‌‎ها تغییر می‌کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از عطنا، دکتر نادر نعمت‌الهی، معاون آموزشی دانشگاه به مناسبت آغاز هفته آموزش با کارکنان حوزه ستادی دانشگاه شنبه، ۸ اردیبهشت در سالن شورای ساختمان مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر نادر نعمت‌الهی در ابتدای این نشست از حرکت مثبت همکاران آموزشی تجلیل کرد و گفت: در سال‌های اخیر بخش‌های مختلف دانشگاه ساماندهی و سازماندهی شده‌اند، مثل سازماندهی پذیرش دانشجو. وی سپس به بررسی مسائل آموزشی پرداخت و درباره این موضوع گفت: در سال‌های اخیر تغییراتی در زمینه آموزشی دانشگاه صورت گرفته است؛ از جمله این تغییرات حذف پذیرش دانشجو در نیمسال دوم سال تحصیلی در مقطع کارشناسی و حذف تحصیل آموزش‌محور از مقطع کارشناسی ارشد است.

معاون آموزشی دانشگاه تغییر سیستم آموزشی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و در این خصوص گفت: سیستم آموزشی از سما به گلستان تغییر می‌کند و علت این تغییر بهبود روند انجام امور دانشجویی است. پس از تغییر سیستم دانشجویان می‌توانند به صورت اینترنتی و سیستمی تسویه حساب کنند. دکتر نعمت‌الهی تعداد دانشجویان کل دانشگاه را ۱۴ هزار نفر اعلام کرد و افزود: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه علامه‌طباطبائی متناسب و مطلوب است و با تلاش‌هایی که صورت گرفته است دانشگاه توانسته است خود را به ۱۳ دانشگاه برتر برساند.

وی از افتتاح دو دانشکده جدید در دانشگاه علامه خبر داد و اظهار کرد: دو دانشکده الهیات و علوم ریاضی در این تابستان مجزا خواهد شد و همچنین دانشکده بیمه اکو به زودی تغییر محل خواهد داد. معاون آموزشی دانشگاه تغییر سر فصل‌های دروس را جزء برنامه‌های دانشگاه دانست و افزود: بازنگری در سرفصل‌های دروس برخی رشته‌ها به منظور بهبود عملکرد رشته‌های دانشگاه در دستور کار قرار داده شده است.

دکتر نعمت‌الهی بازگشایی دفتر مهارت‌افزایی دانشگاه را یک نقطه قوت خواند و گفت: بخش جدیدی با عنوان «دفتر مهارت‌افزایی» در دانشگاه راه‌اندازی شده است که افتخاری برای آموزش است. از زمانی که این دفتر بازگشایی شده فعالیت‌های مهارتی گسترش یافته و این زمینه‌ای برای توانمندتر کردن دانشجویان است.

وی از تعویق امتحانات خبر داد و گفت: امسال امتحانات دانشجویان از ۲۷ خردادماه آغاز می شود و تا ۷ تیر ماه ادامه دارد. علت به تعویق انداختن امتحانات عدم برخورد آن با ماه مبارک رمضان بود. مصاحبه‌های دکترا نیز بعد از امتحانات آغاز می شود و تا ۲۰ تیر ماه ادامه خواهد داشت. معاون آموزشی دانشگاه در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که سال پیش رو سال موفقیت‌آمیزی در حوزه آموزشی باشد و دانشگاه در این زمینه همچون سایر زمینه‌ها رشد و پیشرفت کند.


نظر شما :