برگزاری نشست بررسی شعر مهاجرت افغانستان در موسسه آموزش عالی اکو

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۵۹۸۱ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۲۹۱۵
نشست بررسی شعر مهاجرت افغانستان با حضور دکتر گل‌نسا محمدی، استاد زبان و ادبیات فارسی دری از دانشگاه دولتی کابل، دکتر ماندانا تیشه یار و دکتر بهرام امیراحمدیان و دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای در موسسه آموزش عالی اکو برگزار شد.
برگزاری نشست بررسی شعر مهاجرت افغانستان در موسسه آموزش عالی اکو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، در این نشست که روز دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه در موسسه آموزش عالی اکو برگزار شد، دکتر گل‌نسا محمدی، استاد زبان و ادبیات فارسی دری که برای گذراندن دوره پسادکتری،‌مهمان دانشگاه علامه طباطبائی است، به بررسی آثار شاعران فارسی‌سرای مهاجر افغانستان پرداخت. در آغاز این نشست ابتدا معرفی کوتاهی از تاریخ ادبیات معاصر افغانستان ارائه شده، سپس آثار شاعران فارسی سرای افغانستان در هجرت و تاثیر مهاجرت بر اشعار آنان مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر محمدی در سخنان خود با اشاره به فراوانی موضوع در اشعار شاعران مهاجر افغان، عشق و جنگ را در میان نخستین موضوعاتی عنوان نمود که مورد توجه شاعران در غربت قرار دارند. سه نکته متمایز کننده شعر مهاجرت از سایر اشعار افغانستان از دیدگاه وی، طبیعت، عشق و نوع تصویر آفرینی‌‌ها می‌باشد. ایشان واژه‌سازی را از ویژگی‌های شاعران مهاجر مقیم کشور‌های غیر فارسی زبان معرفی نمود.

ادامه این نشست به پرسش و پاسخ میان اساتید و دانشجویان اختصاص داشت.


نظر شما :