نشست بررسی «سیاست خارجی لهستان در قبال بحران اوکراین» در مؤسسه آموزش عالی اکو

۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۵۸۷۴ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۶۵۷
استادان لهستانی دعوت شده از سوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه در نشست مشترکی با اعضای گروه آموزشی مطالعات منطقه ای آسیای مرکزی و قفقاز موسسه بیمه اکو به بررسی بحران اوکراین پرداختند.
نشست بررسی «سیاست خارجی لهستان در قبال بحران اوکراین» در مؤسسه آموزش عالی اکو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این نشست که روز یکشنبه 26 فروردین ماه جاری در مؤسسه آموزش عالی اکو برگزار شد، پروفسور رافائل اوژاروفسکی صاحب کرسی امنیت در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مدیریت و امور اداری شهر Gdynia، دکتر کنراد پژیویارد از گروه مطالعات اروپایی دانشگاه اقتصاد کراکوف و نیز دکتر کارول بینیک از انستیتو حقوق و علوم سیاسی و اقتصاد دانشگاه کراکوف در نشستی علمی، به بررسی بحران اوکراین و جداسازی کریمه از آن کشور توسط روسیه پرداختند و مواضع اتحادیه اروپایی و به ویژه لهستان که در همسایگی اوکراین جای دارد را بررسی کردند. 

ایشان با تأکید بر عضویت لهستان در سازمان ناتو، بر لزوم جلوگیری از گسترش نفوذ روسیه در منطقه بالکان تأکید کردند. استادان لهستانی همراه با مرور رویدادهای منطقه بالکان در سده بیستم و بیست و یکم و رقابت بر سر نفوذ بیشتر در این منطقه توسط قدرت های بزرگ، چشم انداز اوضاع امنیتی و اقتصادی اوکراین، لهستان و دیگر کشورهای منطقه و نیز سیاست‌های امنیت انرژی برای کاهش وابستگی به روسیه را بررسی کردند. 

 در این نشست، دانشجویان نیز به طرح پرسش های خود به ویژه در زمینه شکل گیری جنگ سرد نوین در عرصه بین المللی پرداختند.


نظر شما :