ثبت نهایی 3 نشریه دیگر دانشگاه علامه طباطبائی در پایگاه بین المللی «DOAJ»

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۵۸۶۴ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۷۳۰
3 عنوان مجله دیگر علاوه بر 15 نشریه دانشگاه علامه طباطبائی در پایگاه بین المللی دوج (DOAJ) ثبت نهایی شد و تعداد نشریات ثبت شده دانشگاه در این نشریه به 18 مورد رسید.
ثبت نهایی 3 نشریه دیگر دانشگاه علامه طباطبائی در پایگاه بین المللی «DOAJ»

در راستای بین‌المللی‌سازی تولیدات انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی، پس از گذشت بیش از یک سال از ثبت نام اولیه و استانداردسازی سامانه مجلات، هجده مجله دانشگاه علامه طباطبائی در پایگاه بین المللی دوج (DOAJ) ثبت نهایی شد. 

دکتر زندمقدم رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه، ضمن اعلام این خبر گفت: در فاز اول این فرایند که از اردیبهشت سال ۹۵ آغاز شد، یک تیم تخصصی برای استاندارد سازی مجلات دانشگاه تشکیل شد و پس از مطالعه و بررسی، ۱5 مجله تا اواسط سال 1395 واجد شرایط شناخته شد و سپس در پایگاه بین‌الملللی دوج ثبت نهایی شد. او افزود: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه  با افتخار اعلام می‌دارد سه نشریه دیگر این مرکز با نام‌های: دولت پژوهی؛ اندازه گیری تربیتی و پژوهش های اقتصادی ایران، در این نمایه ثبت نهایی شد. همچنین، علاوه بر موارد فوق 5 عنوان دیگر نیز در دست ارزیابی است که در صورت موافقت، تعداد مجلات دانشگاه در این نمایه به 23 عنوان خواهد رسید.

رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه با بیان تعداد مجلات نمایه شده در این پایگاه گفت: پایگاه بین المللی دوج در حال حاضر حدود 9 هزار مجله را نمایه کرده است و نمایه شدن مجلات در این پایگاه بین المللی باعث بالا رفتن ارجاعات و دیده شدن بیشتر مقالات و مجلات می شود. او افزود: فرایند ثبت مجلات در سایر پایگاه های اطلاعاتی و استنادی همچون اسکوپس و تامسون رویترز را تسهیل می‌نماید.


نظر شما :