عضو هیات علمی دانشگاه علامه در شورای ارزیابی هفتمین گزارش جهانی آموزش عالی

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۵۸۶۲ خبر روز
تعداد بازدید:۲۸۰۱
دکتر علیرضا امیدبخش، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی و سرپرست مدیریت امور فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی از سوی شبکه دانشگاهی جهانی نوآوری به عضویت در شورای ارزیابی هفتمین گزارش جهانی آموزش عالی دعوت شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه در شورای ارزیابی هفتمین گزارش جهانی آموزش عالی

به گزارش مدیریت همکاری های علمی بین المللی، شبکه دانشگاهی جهانی نوآوری، یک شبکه بین المللی مورد حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (UNESCO)، دانشگاه سازمان ملل و اتحادیه کاتالانی دانشگاه های دولتیمی باشد که در سال 1999 تاسیس شده است. مقر نمایندگی و ریاست این شبکه با 210 عضو از 78 کشور در شهر بارسلونا و به میزبانی اتحادیه کاتالانی دانشگاه های دولتی فعال بوده و اعضای آن متشکل از نمایندگان یونسکو در امور آموزش عالی، موسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی مرتبط با نوآوری می باشد. هدف از تاسیس این شبکه، تقویت نقش آفرینی آموزش عالی در امر مشارکت اجتماعی و در راستای خدمات عمومی و مسئولیت پذیری اجتماعی بوده است.

شبکه دانشگاهی جهانی نوآوری که در صدد آماده سازی نسخه جدید گزارش جهانی آموزش عالی می باشد، طی نامه ای دکتر علیرضا امیدبخش، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی را به عضویت در شورای ارزیابی هفتمین گزارش جهانی دعوت نموده است. گزارش های پیشین که توسط این شبکه تهیه شده بازتابی از مسائل کلیدی و چالش های پیش روی آموزش عالی و موسسات فعال در این حوزه در قرن 21 بوده است. گزارش هفتم برآیند نتایج تحلیل های منطقه ای و جهانی ارائه شده از وضعیت آموزش عالی بوده و تمرکز آن بر نقش علوم انسانی در آموزش عالی؛ تعامل میان دانش، فناوری و علوم انسانی خواهد بود.

این گزارش در کنفرانس بین المللی که به تاریخ 19 و 20 نوامبر سال جاری میلادی در بارسلونا برگزار خواهد شد ارائه می شود.


نظر شما :