برگزاری نشست بین‌المللی «اسلام در اسپانیا پس از ال اندلس»

۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۵۸۵۱ خبر روز
تعداد بازدید:۲۷۲۵
نشست علمی «اسلام در اسپانیا پس از ال اندلس»، پنجشنبه 23 فروردین‌ماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.
برگزاری نشست بین‌المللی «اسلام در اسپانیا پس از ال اندلس»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، نشست علمی بین‌المللی «اسلام در اسپانیا پس از ال اندلس» با سخنرانی پروفسور لوییس برنابه، اسلام‌شناس و استاد مطالعات اسلامی دانشگاه الیکانته اسپانیا، پنجشنبه 23 فروردین‌ماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

این نشست توسط کمیته زبان اسپانیایی گروه زبان‌های خارجی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری گروه زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد. دبیر علمی این نشست دکتر نجمه شبیری، عضو هیات علمی گروه زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر اجرائی آن دکتر مهدی محمدبیگی می‌باشد. دکتر شبیری در خصوص سخنران این نشست اظهار داشت: پروفسور لوییس برنابه، یکی از اساتید برجسته اسلام‌شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه الیکانته اسپانیا است که در پی امضاء تفاهم‌نامه میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه الیکانته، نخستین‌بار به ایران سفر کرده است. وی در این نشست علمی، درباره مسائل و اتفاقات خروج مسلمانان از اسپانیا و آثار بجا مانده از مسلمانان در آن کشور، صحبت خواهد نمود. سخنرانی‌ها در این نشست به دو زبان‌ انگلیسی و اسپانیایی ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است نشست علمی «اسلام در اسپانیا پس از ال اندلس» 23 فروردین‌ماه از ساعت 10 تا 12 در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، نبش خیابان دکتر صادق آئینه‌وند برگزار خواهد شد و شرکت علاقمندان در این نشست آزاد است.


نظر شما :