در دانشگاه علامه طباطبائی

مراسم اعتکاف با حضور ۶۰۰ نفر در حال برگزاری است

۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۵۸۰۹ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۵۸۹۶
مراسم معنوی اعتکاف همزمان با فرا رسیدن ایام البیض و نیمه ماه رجب با عنوان «اعتکاف دانشجویی باب الوصال۴» و با حضور ۶۰۰ نفر در مسجد امام علی(ع) دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است.
مراسم اعتکاف با حضور ۶۰۰ نفر در حال برگزاری است

به گزارش روابط عمومی، به نقل از عطنا، مراسم اعتکاف رجبیه دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی در ایام البیض، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین ۹۷  مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب در مسجد امام علی(ع) در حال برگزاری است.

در این مراسم حدود ۶۰۰ نفر از دانشجویان، دانشگاهیان و اهالی منطقه ۲۲ شهر تهران به‌خصوص دهکده المپیک حضور دارند.

این مراسم به همت هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری بسیج دانشجویی، کانون قرآن و عترت و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه در حال برگزاری است.

معتکفین از شب جمعه شب ۱۰ فروردین‌ماه با حضور در این مسجد و اهدای بسته فرهنگی مورد استقبال برگزار کنندگان اعتکاف قرار گرفتند و خود را برای این مراسم آماده کردند. در این ایام دانشجویان و معتکفین با روزه‎داری و عبادت به تزکیه نفس پرداخته و کرسی‎های تلاوت، قرائت ادعیه، حلقه‎های معرفت، سخنرانی، بیان احکام و طرح مباحث فرهنگی علمی از جمله برنامه‎های ایام اعتکاف است.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، حجت‌الاسلام محمد گلپیچی،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک و حجت‌الاسلام حسین حلوائیان از جمله سخنرانان این مراسم هستند و ماشاالله عابدی، علیرضا بکائی، میثم احمدی‌پور، حجت‌الاسلام عبدالله کرمی‌نیا و مرتضی طاهری نیز به مداحی و خواندن مناجات می‌پردازند.

محمدرضا زندی‌یکتا، مسئول هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به استقبال دانشجویان و دانشگاهیان از مراسم اعتکاف در این دانشگاه گفت: دانشگاه علامه میزبان یکی از بزرگترین مراسم‌های اعتکاف دانشجویی در سطح کشور است.

وی افزود: با نظر ریاست دانشگاه علامه طباطبایی و حل مشکلات بوجود آمده امسال به مراتب اعتکاف بهتری از سال گذشته داریم.

زندی‌یکتا در ادامه درباره همکاری معاون فرهنگی دانشگاه علامه در برگزاری مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: معاون فرهنگی و اجتماعی با همکاری و حل مشکلات بوجود آمده در مسیر برگزاری این مراسم معنوی تمامی شرایط مد نظر خادمان هیئت اصحاب عاشورایی را فراهم کرد.


نظر شما :